Jak podano w OSR, samoobsługowe tankowanie CNG spowoduje redukcję kosztów funkcjonowania tych stacji w związku z brakiem konieczności egzaminowania pracowników stacji CNG w Transportowym Dozorze Technicznym, wpłynie na dłuższy czas funkcjonowania tych stacji w ciągu doby.

Obecnie do tankowania CNG upoważnione są osoby posiadające odpowiednie uprawnienia wydane przez Transportowy Dozór Techniczny.

W OSR wskazano, że niezbędne będzie opracowanie dodatkowych wymagań technicznych dla tych stacji, które będą oferowały samoobsługę podczas tankowania CNG.

W uzasadnieniu do projektu poinformowano, że branża paliwowa w swoich wystąpieniach podnosiła, iż obecnie dostępne są rozwiązania techniczne, które umożliwią bezpieczne tankowanie pojazdów przez osoby nie posiadające odpowiednich szkoleń. Organizacje zrzeszające ww. branżę podkreślały, iż przedsiębiorcy ponoszą nieuzasadnione koszty na szkolenie pracowników, które nie zwiększają poziomu bezpieczeństwa na stacjach CNG.

Reklama