Do dobrego wyniku przyczynił się duży wzrost sprzedaży w regionie Azji i Pacyfiku (zwłaszcza w Chinach) oraz w USA.

>>> Czytaj też: "Luksusowe samochody z Niemiec znowu lepiej się sprzedają"

- Roczny cel określony dla Chin został przekroczony już w listopadzie - powiedział Peter Schwarzenbauer, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu. - Pozycja lidera w Państwie Środka wzmacnia nas. Ale sprzedaż rozwija się bardzo dobrze także w Ameryce i w Europie. Na całym świecie, na 42 rynkach osiągnęliśmy w listopadzie lepsze wyniki niż w ub. roku - dodał.

W Chinach sprzedaż skoczyła aż o 101,9 proc. do 16 503 samochodów. Po podsumowaniu roku do listopada – sprzedane prawie 140 tys. aut oznaczają wzrost o 28,6 proc. Sprzedaż Audi wzrosła wyraźnie w Australii, Korei Płd., Indiach i Singapurze.

Reklama

>>> Czytaj też: "Audi najbardziej rentowną firmą w branży motoryzacyjnej"

W USA dane o sprzedaży 6 810 samochodów w listopadzie odpowiadają kwotom z 2008 r. Od stycznia do listopada sprzedaż wyniosła 73,7 tys. pojazdów – tylko o 7,9 proc. mniej niż w 2008 r. Dzięki dobremu, w porównaniu z konkurencją wynikowi firma z Ingolstadt zwiększyła udział w rynku Premium do 8,3 proc. (2008 r. 7 proc.). Znacznie wzrosła sprzedaż w Kanadzie i Brazylii.

W Europie dystans do rekordowego miesiąca z ub. roku listopada, zmniejszył się do 4,4 proc. – sprzedano 51,8 tys. samochodów. W Wielkiej Brytanii, która jest drugim co do wielkości rynkiem zagranicznym, sprzedaż wzrosła o 14,2 proc. Również we Francji i Austrii Audi odnotowało wyraźny wzrost. W ciągu 11 miesięcy dystans do 2008 r. zmniejszył się w Europie do 11,9 proc. – 574,9 tys. pojazdów wydano klientom. W Niemczech Audi znalazło w listopadzie chętnych na 21,8 tys. samochodów, co oznacza spadek tylko o 1,5 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Po 11 miesiącach wynik jest niższy o 9,1 proc. w porównaniu z rekordowym 2008 r.

>>> Czytaj też: "Sukces Audi napędzają cztery koła"

Największy wzrost odnotował model Audi Q5 – 9550 sztuk oraz rodzina Audi A5 – 7650 sztuk sprzedanych w ub. miesiącu. Model Audi A3 Sportback skoczył o 4,2 proc., do 13100 sztuk. Na całym świecie liderem w segmencie okazało się Audi A6, którego zbyt najbardziej wzrósł w Chinach. Limuzynę najchętniej kupowali tamtejsi biznesmeni.