Według pierwotnych założeń budowa odcinka miała zakończyć się w czerwcu 2011 r. „Planowy termin zakończenia budowy to sierpień 2011 r. Zmiana terminu - wydłużenie o ok. 2 miesiące - została spowodowana ubiegłoroczną wiosenną powodzią. Z uwagi na procedury odbiorowe dopuszczenie do ruchu nastąpi we wrześniu 2011 r.” – poinformował portal wnp.pl katowicki oddział GDDKiA.

Kontrakt na budowę odcinka o długości ok. 6,5 km podpisało w marcu 2009 r. konsorcjum Polimeksu-Mostostalu. Wartość umowy to prawie 900 mln zł netto. Budowany fragment autostrady biegnie od największego w Polsce węzła drogowego (skrzyżowanie autostard A1 z A4) Gliwice-Sośnica do Zabrza-Maciejowa.

>>> Polecamy: Sypie się plan budowy autostrad - spółka zrezygnowała z budowy A4

„Dzięki temu odcinkowi autostrady kierowcy ominą centrum Gliwic, zmniejszy się także natężenie ruchu w mieście, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego” – powiedziała Dorota Marzyńska, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach.

Reklama

Jak informuje serwis fakt.pl ukończono już stawianie estakady o długości 1,7 km, biegnącej nad drogą krajową nr 88, linią kolejową Katowice-Wrocław, ulicą i linią tramwajową. W skład odcinka wchodzi również 500 m estakada nad rzeką Kłodnicą.

Według zapowiedzi ministra infrastruktury budowany odcinek ma być zwolniony z opłat za przejazd.

>>> Czytaj też: Przejazd autostradą A4 z Katowic do Mysłowic pozostanie bezpłatny

Planowana długość całej autostrady A1 wynosi blisko 570 km. Dotychczas ukończono ponad 140 km autostrady. W budowie znajdują się odcinki o łącznej długości ok. 270 km