Kolejarze przewidują, że przystanek Warszawa Stadion, wraz z dworcem wschodnim, podczas Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r. będzie przyjmować najwięcej pasażerów dojeżdżających na Stadion Narodowy.

W ramach inwestycji na przystanku Warszawa Stadion powstanie zadaszenie, odnowione mają być też perony. Modernizacja obejmie również przejście dla pieszych pod torami kolejowymi oraz oświetlenie zewnętrzne i instalację oświetleniową w przejściu podziemnym pod torami i na peronach. Kolejarze chcą zmodernizować tory na odcinku 2,3 km. Prace modernizacje mają być zakończone w listopadzie 2011 r.

Na początku lutego wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski wydał pozwolenie na budowę, umożliwiające rozpoczęcie modernizacji warszawskiej linii średnicowej z przebudową przystanku Warszawa Stadion. Decyzja wojewody ma rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że PKP PLK może rozpocząć przebudowę nie czekając na uprawomocnienie się decyzji.

Równolegle z modernizacją torów i przystanku, za który odpowiada zarządzająca torami spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, inna spółka Grupy PKP - PKP SA - ma remontować budynek dworca. Umowa w tej sprawie została podpisana w połowie lipca ub.r. Wówczas zapowiadano, że prace budowlane, warte około 6 mln zł, ruszą pod koniec roku. Na razie jednak jeszcze się nie rozpoczęły - ich rozpoczęcie zapowiadane jest na pierwszy kwartał br.

Reklama