Teraz są wykorzystywane również w Afganistanie.
Jednostka napędowa maszyny to dwa silniki Rolls-Royce mocy 2560 koni mechanicznych. W porównaniu z poprzednią wersją zapewniają one o blisko 30 procent więcej mocy bez większego zużycia paliwa. Lynx Wildcat bez dodatkowych zbiorników będzie w stanie lecieć nieprzerwanie przez 3 godziny, a z dodatkowym zapasem paliwa około 4,5 godziny. Takie same rozmiary jak w śmigłowcu Lynx sprawiły, że w Lynx Wildcat udało się zwiększyć maksymalną masę startową z 5790 kilogramów do 6250.
>>>> Zobacz też: Czołg Anders został zaprezentowany w Kielcach (GALERIA)
Lynx Wildcat został wyposażony także w nowe, bezpieczniejsze siedzenia, opancerzoną podłogę, jak również systemy cięcia napowietrznych przewodów, obrony elektronicznej oraz monitorowania pracy śmigłowca, w tym silnika i wirnika. Dostał też szereg nowoczesnych urządzeń elektronicznych: wyświetlacze LCD, nawigację GPS oraz system MPS (Mission Planning System), służący między innymi do odbierania danych meteorologicznych i geograficznych, które są ukazywane załodze w formie dwu lub trójwymiarowych obrazów. Wersja dla wojsk lądowych będzie używana przede wszystkim do rozpoznania i transportu żołnierzy. Z koleiRoyal Navy chce wykorzystywać Lynx Wildcat do akcji poszukiwawczo- ratunkowych, atakowania celów nawodnych i podwodnych, a także wspierania operacji desantowych.