Ale to nie przekonuje polskich biznesmenów, ci nie są skłonni inwestować w design. Wciąż pokutuje przekonanie, że najważniejsze są funkcjonalność produktu, jego jakość i cena.
Nad tym, jak to zmienić, zastanawiać się będą przedstawiciele środowisk projektantów i przedsiębiorcy podczas rozpoczynającej się dziś VI Międzynarodowej Konferencji „Innowacyjność i kreatywność kobiet” organizowanej z inicjatywy Urzędu Patentowego RP. Jej tytuł w tym roku to „Design szansą dla MSP”.Polska sfera MSP ma już wystarczający potencjał, by uwzględniać wzornictwo w strategii firm. Może to wpłynąć na budowę własnych marek i zwiększanie ich rozpoznawalności oraz po prostu na wzrost zysków.
Eksperci będą dyskutowali o tym, jak finansować wzornictwo, jak rozwijać współpracę przedsiębiorców z projektantami i jak przygotowywać absolwentów kierunków projektowych na uczelniach wyższych do działania na rynku?
Dziennik Gazeta Prawna objął patronat nad konferencją.
Reklama