Wartość transakcji to 412 mln euro - poinformowała firma Jones Lang LaSalle, która doradzała przy procesie zakupu.

Ostateczna finalizacja transakcji planowana jest na wrzesień tego roku, po otrzymaniu akceptacji ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Katowickie centrum Silesia City Center należy do największych centrów handlowych w Polsce i jest największym obiektem tego typu na Śląsku. W 2012 r. centrum odwiedziło 15 milionów osób. Obiekt powstał w procesie rewitalizacji terenów przemysłowych. Wzniesiono go na terenie dawnej kopalni.

>>> Czytaj też: Najbardziej pożądane rynki handlowe na świecie: Warszawa na 12. miejscu

Reklama

„Przejęcie przez konsorcjum Allianz Silesia City Center, jednego z flagowych polskich centrów handlowo – usługowych jest potwierdzeniem tego, że wiodące, bardzo dobrze zlokalizowane obiekty w miastach regionalnych, ze spójną i kompleksową ofertą, cieszą się dużym zainteresowaniem inwestorów zagranicznych. Transakcja ta potwierdza mocną pozycję Polski w całej Europie, jako stabilnego transparentnego rynku, o mocnych podstawach i perspektywach rozwoju, co jest kluczowe dla działalności inwestycyjnej największych graczy” - mówi Agata Sekuła, dyrektor działu rynków kapitałowych nieruchomości handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej z Jones Lang LaSalle.

Jak wynika z danych Jones Lang LaSalle, na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce, w pierwszym kwartale 2013 r. zrealizowano transakcje o wartości 638 milionów euro. Analitycy spodziewają się, że wartość umów kupna-sprzedaży na koniec 2013 r. będzie bliska ubiegłorocznemu wynikowi (2,75 mld euro).

>>> Czytaj też: Zagraniczni deweloperzy wchodzą na nasz rynek