Rodzimi przedsiębiorcy coraz szybciej reagują na ruchy zagranicznej konkurencji. Po tym jak kilka tygodni temu Samsung zapowiedział nowe serie tabletów dla biznesu: Galaxy NotePro i Galaxy TabPro, wczoraj dwie polskie firmy ogłosiły, że wprowadzają do sprzedaży podobne urządzenia. Colorovo poinformowało, że na początku kwietnia w sklepach pojawi się tablet z systemem operacyjnym Windows 8.1 z dodatkową klawiaturą i pakietem aplikacji umożliwiających pracę jak na zwykłym ultrabooku. Tablet ma mieć dziesięciocalowy ekran, 32 GB wbudowanej pamięci i ma kosztować nie więcej niż 1200 zł.
Na klientów biznesowych nastawia się też polska marka GoClever. W maju wprowadzi pierwszy tablet z klawiaturą. Docelowo zaoferuje dwa modele: Insignia 800 i 1010 w wersji z ośmio- i dziesięciocalowym ekranem. Droższy ma kosztować 999 zł. – Współpracowaliśmy przy jego produkcji z Intelem. Dlatego tablet działa w systemie Windows. W planach mamy wprowadzenie kolejnego urządzenia dla biznesu. Będzie tańsze o ok. 200 zł – mówi Roman Panek, wiceprezes GoClever.
Najtańszy model dla biznesu Samsunga to Galaxy TabPro T320. Z 16 GB wbudowanej pamięci i ekranem 8,4 cala ma kosztować 1599 zł. Najdroższy Galaxy NotePro z rysikiem, 32 GB wbudowanej pamięci, 12,1-calowym ekranem, modułem LTE i pakietem aplikacji do obsługi wideokonferencji ma kosztować 3399 zł. Samsung zapowiada, że 12 modeli z serii Pro trafi do sklepów w trzecim tygodniu marca.
Reklama
Skąd w ofertach producentów tablety dla biznesu? – Rynek tych urządzeń jest już bardzo nasycony. Producenci poszukują nowych możliwości sprzedaży. Taką niszą są klienci biznesowi – ocenia Wojciech Piechocki z branżowego portalu GSMonline.pl.
Spółki produkujące tablety dla biznesu liczą na większy wzrost przychodów z ich sprzedaży, niż wynikałoby to z prognoz. Jak podała wczoraj ABC Data, właściciel marki Colorovo, ankietowani przez nią w styczniu resellerzy (1,5 tys. sprzedawców) przewidują 10-proc. wzrost sprzedaży tabletów w Polsce w stosunku do 2013 r. Colorovo zamierza ją podwoić. Z kolei GoClever spodziewa się, że zwiększy sprzedaż w tym roku o 30–40 proc.