"Mogę też równocześnie poinformować dziś o tym, że prowadzimy zaawansowane prace nad kolejnym, dotychczas nieogłoszonym projektem. Wkraczamy nim na zupełnie nowe dla nas terytoria pod kątem rozgrywki i modelu biznesowego" – powiedział Kiciński, cytowany w komunikacie spółki.

Nowy projekt to multiplatformowa gra na urządzenia mobilne wykorzystująca zaawansowane możliwości technologiczne tabletów i smartfonów. Prace, prowadzone wraz z partnerem zewnętrznym, trwają od ponad roku i są "mocno zaawansowane". Komercyjna wersja projektu zadebiutuje jeszcze w tym roku, podano również.

Jednocześnie spółka podkreśliła, że bardzo dobrze sprzedają się pierwsza i druga część "Wiedźmina". Łącznie na całym świecie sprzedano już ponad 7 mln egzemplarzy obu gier. "W zeszłym roku udowodniliśmy, że nawet bez premiery zarabiamy pieniądze. Dzięki temu produkujemy 'Wiedźmina 3' oraz 'Cyberpunka 2077', a także realizujemy kilka mniejszych projektów praktycznie bez wykorzystania zewnętrznego finansowania" - dodał Kiciński.

Tydzień temu CD Projekt poinformował agencję ISBnews, że przekłada premierę "Wiedźmina 3: Dziki Gon" na luty 2015 żeby zaprezentować rynkowi tytuł, który "zagra o najwyższą stawkę".

Reklama

Zysk leci w dół

CD Projekt odnotował 14,90 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2013 r. wobec 28,12 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 142,17 mln zł w 2013 r. wobec 164,04 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2013 r. wyniósł 18,68 mln zł wobec 23,87 mln zł zysku rok wcześniej.

W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG, GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier oraz CDP.pl - cyfrowy dystrybutor gier wideo (m. in.: Blizzard, Sega) oraz filmów (m. in.: Disney, Discovery) w Polsce.

>>> Czytaj też: Enemy Front powtórzy sukces Wiedźmina? Akcja gry toczy się w czasie Powstania Warszawskiego

Produkcja płyt z Wiedźminem ruszy w styczniu 2015 r.

CD Projekt maksymalizuje grywalność "Wiedźmina 3" i planuje rozpoczęcie produkcji płyt z grą 10 stycznia 2015 r., poinformował prezes producenta gier Adam Kiciński. Oczekuje, że dzięki przełożeniu premiery sprzeda łącznie więcej egzemplarzy niż w przypadku pierwotnego terminu.

"Dzięki przełożeniu terminu premiery zmniejszamy ryzyko nieosiągnięcia oczekiwanego przez nas potężnego efektu. 10 stycznia planujemy rozpoczęcie produkcji płyt z 'Wiedźminem 3'. Premiera w terminie lutego 2015 pomoże nam marketingowo - będzie mniejszy natłok innych produktów, a większa baza konsol nowej generacji po świętach. Chcemy za to maksymalnie wykorzystać okres świąt 2015 i spodziewamy się łącznie większej sprzedaży niż w przypadku, gdybyśmy wprowadzili grę na rynek w tym roku" - powiedział Kiciński podczas spotkania z dziennikarzami.

Wskazał, że niedługo rozpocznie się akcja preorderowa "Wiedźmina 3". Według jego słów, zamknięte i zaimplementowane są już linie fabularne gry, gotowe są dialogi (trwa nagrywanie poszczególnych wersji językowych).

"Świat gry jest kompletny - lokacje są skończone, istotne mechanizmy gameplayowe są zaimplementowane , assety graficzne i animacje są na ukończeniu, w grę można zagrać od początku do końca, silnik REDengine 3 obsługuje wszystkie 3 platformy, a elementy fizyczne edycji kolekcjonerskiej są w produkcji" - dodał prezes CD Projekt. Dodał, że do zrobienia jest jeszcze zaimplementowanie ostatnich questów pobocznych, zakończenie nagrań wersji językowych, przetestowanie brzmienia w grze i wprowadzenie poprawek.

"Trwa testowanie i balansowanie wszystkich elementów gameplaya, by zmaksymalizować grywalność. Do zamknięcia prac nad masterami, trwać będzie ulepszanie assetów graficznych, animacji, efektów, muzyki i dźwięku, a także optymalizacja działania silnika REDengine 3 na każdej z platform, tak aby maksymalnie wykorzystać ich możliwości" - podsumował Kiciński.