"Dostrzegamy ogromne perspektywy, jakie stoją przed e-handlem we Włoszech, dlatego pierwsze 400 maszyn, które zostaną rozlokowane na Półwyspie Apenińskim do końca czerwca, to dopiero początek naszej ekspansji. Docelowo chcemy uruchomić na włoskim rynku 1000 Paczkomatów. Partnerstwo z TNT Express jest dla nas kluczowe - tak doświadczony partner zapewnia najwyższe standardy w zakresie know-how i jakości usług" - powiedział prezes Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.

W ramach kooperacji, TNT Express będzie odpowiedzialny za obsługę logistyczną sieci Paczkomatów InPost we Włoszech. Klienci korzystający z usług kuriera będą mogli wybrać - spośród dostępnych form dostawy przesyłki - Paczkomaty InPost. Sieć maszyn na terytorium Włoch zostanie zintegrowana z 1200 placówkami TNT oraz 100 magazynami spółki, podano również.

"Jesteśmy przekonani, że dzięki współpracy z TNT staniemy się liderem w zakresie dostawy produktów na niezwykle wymagającym włoskim rynku - tak jak miało to już miejsce w innych krajach" - skomentował dyrektor generalny InPost Italia Stefano Moni.

Mimo, że sektor e-handlu we Włoszech osiągnął bardzo wysoki poziom dojrzałości, jego wyniki z roku na rok biją kolejne rekordy. Według badań eMarketer, sprzedaż online we Włoszech w roku 2013 wyniosła aż 11,3 miliardów euro i wzrosła o 18% r/r.

Reklama

Integer.pl podkreśla, że współpraca z TNT Express to kontynuacja ekspansji Paczkomatów InPost we Włoszech. W połowie lutego sfinalizowano porozumienie z Banzai, największą włoską platformą e-commerce. E-Price i SaldiPrivati – flagowe sklepy internetowe z grupy Banzai – będą jako pierwsze we Włoszech oferować usługę odbioru zakupionych produktów w 400 Paczkomatach.

Paczkomaty InPost od kliku lat podbijają międzynarodowe rynki - korzysta z nich już 12 mln użytkowników. Innowacyjne terminale są już dostępne w 20 krajach na całym świecie. W różnych modelach biznesowych funkcjonuje już niemal 3500 Paczkomatów.

>>> Czytaj też: InPost postawi 400 paczkomatów we Włoszech