Strata operacyjna wyniosła 20 mln zł wobec 29,5 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody z umów z klientami sięgnęły 795,7 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 773 mln zł rok wcześniej.

Reklama

W I poł. 2022 r. spółka miała 4,1 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 55,4 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach z umów z klientami w wysokości 1 639,7 mln zł w porównaniu z 1 570,1 mln zł rok wcześniej.

EBITDA wyniosła w I poł. br. 25,4 mln zł wobec 107,3 mln zł rok wcześniej, przy marży EBITDA 1,5% wobec 6,8% rok wcześniej.

Spółka zwraca uwagę w komentarzu na:

- wzrost sprzedaży o 4,4%, do poziomu 1 640 mln zł.

- wyższą sprzedaż na niektórych rynkach, wynikającą częściowo z podwyżek cen na produkty i towary.

- negatywny wpływ sprzedaży na rynkach wschodnich wynikający z wojny w Ukrainie.

- większy udział sprzedanych towarów. Wzrost do 58% całości przychodów.

- główne czynniki wpływające na poziom zysku brutto na sprzedaży:

a) podwyżki cen sprzedaży

b) drastyczne podwyżki cen na komponenty, materiały, energię do produkcji (stal, elektronika),

c) mniejsza produkcja wyrobów (wstrzymanie eksportu do Rosji) powodowało zwiększenie jednostkowych kosztów wytworzenia.

- wyższe koszty sprzedaży (33,5 mln zł) spowodowane wyższą sprzedażą, dotyczyły kosztów transportu i logistyki.

- niższe koszty ogólnego zarządu (9,8 mln zł) to efekt niższych kosztów marketingowych oraz oszczędności w kosztach ogólnych.

- marżę zysku brutto na poziomie 0,3%, vs 4,8% w ubiegłym roku, wymieniono.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2022 r. wyniósł 49,9 mln zł wobec 76,2 mln zł zysku rok wcześniej.

Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. W 2021 r. miała 3 434 mln zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)