"Przychody spółki CDRL S.A., zarówno w IV kwartale, jak i całym 2022 roku oceniamy jako satysfakcjonujące, szczególnie w obliczu trudnej sytuacji społeczno-gospodarczej. W każdym z kanałów odnotowaliśmy wzrosty, a szczególnie cieszy nas wysoki, 35% z e-commerce w Polsce.

Byliśmy bardzo dobrze przygotowani na najgorętszy okres sprzedażowy, co ma odzwierciedlenie w wynikach" - powiedział wiceprezes CDRL Tomasz Przybyła, cytowany w komunikacie.

Przychody w spółce ze sprzedaży e-commerce w Polsce wyniosły w IV kw. 16,3 mln zł względem 12 mln zł rok wcześniej. W całym 2022 roku ten kanał sprzedaży wygenerował 54,1 mln zł, tj. wzrosły o 5% r/r.

Sieć sklepów Buslik w 2022 roku osiągnęła 122,4 mln zł przychodów, tj. o 9,8% mniej niż w 2021 roku. W samym IV kwartale białoruska sieć sprzedaży wygenerowała 32,9 mln zł przychodów, wskazano również.

Reklama

"Spadek przychodów w spółce Buslik wynikał z nadal trwającego konfliktu zbrojnego na Ukrainie i niepewnych nastojów konsumenckich na Białorusi. Aktualnie nadal prowadzone są prace związane z optymalizacją powierzchni sklepów" - dodał Przybyła.

W IV kw. firma otworzyła salon agencyjny w Sierpcu oraz sklep własny w Białymstoku, poszerzyła również dostępność produktów swoich marek w Serbii i Mołdawii.

CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r. Grupa CDRL jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz Buslik.

(ISBnews)