Brand Finance, wiodąca na świecie firma konsultingowa, przyjrzała się spółkom z całego świata, aby znaleźć te, które mają najwyższą wartość. Przy ocenie marek Brand Finance przeanalizował kluczowe wskaźniki, takie jak siła marki, znaczenie decyzji zakupowych, bieżące i prognozowane przychody oraz wskaźniki wzrostu.

Według badań Brand Finance, w pierwszej piątce najcenniejszych marek na świecie znalazły się aż cztery marki technologiczne. Pierwszą dziesiątkę zdominowały firmy Amerykańskie.

Brand Finance najwyżej wycenia markę Apple. Wartość amerykańskiego przedsiębiorstwa informatycznego z siedzibą w Cupertino w Kalifornii, które zajmuje się projektowaniem i produkcją komputerów osobistych i mobilnych oraz tworzeniem oprogramowania i serwisów internetowych oszacowano na 574,5 mld USD. Drugi na liści potentat informatyczny Microsoft wyceniony został na 461 mld USD. W rankingu Brand Finance trzecie miejsce zajęła firma Google (413 mld USA), a na czwartej pozycji uplasowało się amerykańskie przedsiębiorstwo Amazon, które od wielu lat dominuje na świecie w handlu elektronicznym i technologii. Gigant e-commerce został wyceniony na ponad 356 mld USD.

Dopiera na piątej pozycji znalazła się firma nie związana z technologią. Amerykańską sieć supermarketów Walmart, Brand Finance wycenił na nieco ponad 137 mln USA.

10 najcenniejszych marek świata

Najcenniejsze marki świata
poz. Marka Branża Wartość w mld USD Kraj
1 Apple Technologia 574,5 USA
2 Microsoft Technologia 461,1 USA
3 Google Technologia 413 USA
4 Amazon Technologia, e-commerce 356,4 USA
5 Walmart Handel 137,2 USA
6 Samsung Technologia 110,6 Korea Południowa
7 TikTok Technologia 105,8 Chiny
8 Facebook Technologia 91,5 USA
9 Nvidia Technologia 87,9 USA
10 State Grid Corporation of China Energetyka 85,6 Chiny
Źródło: Brand Finance