Digitalizacja jako szansa na rozwój
Jak zauważa „Rz”, przytaczając najnowsze badanie EY, co drugi przedsiębiorca w 16 krajach Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo- Wschodniej twierdzi, że digitalizacja to sposób na poprawę działalności firm. Przedstawiciele biznesu Polski „królują” pod względem korzystania z cyfrowych narzędzi. W tym obszarze jednym z priorytetów jest właśnie sztuczna inteligencja.
Polska na czele cyfrowej transformacji
„Podczas gdy 56 proc. przedsiębiorców w Polsce zainwestowało do 100 tys. dol. w AI, w pozostałych krajach badanej części Europy 43 proc. nie podjęło żadnych działań obejmujących sztuczną inteligencję. Dla porównania w Polsce ten odsetek wynosi tylko 18 proc. – wynika z analiz EY” – wymienia „Rz”.
Obawy i bariery rozwoju AI
Jednocześnie dziennik zaznacza, że przedsiębiorcy wskazywali, że sztuczna inteligencja niesie za sobą ryzyko związane z ochroną prywatności (41 proc.), a brak jasnych regulacji obejmujących AI sugerowało 37 proc. respondentów.
„Zdaniem polskich firm potrzebne są ramy prawne, które dadzą im poczucie bezpieczeństwa i zapewnią wprowadzanie odpowiedzialnego AI do operacji biznesowych” - dodaje.