W warszawskim sklepie sieci Auchan w ostatnią sobotę marca było o jedną piątą mniej osób niż przed wojną - wynika z analizy wykonanej dla DGP przez agencję Spicy Mobile i firmę Neptis, do której należy aplikacja Yanosik. Do tego czasu ruch w tej placówce rósł, mimo że marka była piętnowana w mediach społecznościowych za kontynuowanie działalności w Rosji. Z takim samym opóźnieniem internetowy bojkot przełożył się na spadek odwiedzin w Leroy Merlin.
Analiza natężenia ruchu w sklepach opiera się na danych geolokalizacyjnych z aplikacji Yanosik, z której miesięcznie korzystają 2 mln unikalnych użytkowników (aplikacja służy do nawigacji i informowania o korkach, wypadkach, fotoradarach itp.).
Badanie dotyczy największych obiektów sieci handlowych Auchan, Leroy Merlin i Decathlon. Pierwsze dwa znajdują się w Warszawie, trzeci w Poznaniu. Do badania wybrano soboty jako dni najintensywniejszych zakupów. Porównano trzy soboty w marcu - 12, 19 i 26 marca - z sobotą 5 lutego, która według analityków dobrze odzwierciedlała ruch w tych sieciach sklepów przed agresją Rosji na Ukrainę. Natężenie ruchu ustalano, sumując liczbę użytkowników aplikacji Yanosik z każdej godziny w promieniu 500 m od każdego sklepu.
Reklama