Ponad 40 proc. dorosłych ankietowanych – w badaniu Statista Consumer Insights – przyznało, że posiada konto oszczędnościowe. To najbardziej popularny produkt finansowy wśród Niemców.

Na drugim miejscu znalazła się książeczka mieszkaniowa. W porównaniu z 2019 r. nastąpił spadek o 7 proc.

Akcje/fundusze inwestycyjne zamykają podium. Około 20 proc. biorących udział w badaniu przyznało, że przeznaczyło pieniądze na ten cel.

Nieco mniej – niż przed pandemią – wybrało inwestowanie w nieruchomości. W 2022 r. było to 19 proc.

Reklama

Coraz mniej Niemców przeznacza pieniądze na ubezpieczenia inwestycyjne. W ubiegłym roku było to 15 proc., a jeszcze przed wybuchem pandemii prawie 20 proc.

Co ciekawe, wśród obywateli Niemiec powiększyła się grupa tych, którzy inwestują w kryptowaluty. W 2019 r. zaledwie 5 proc. ankietowanych inwestowało na tym rynku. W najnowszym badaniu tę grupę stanowi 13 proc. respondentów.

Najmniej osób w Niemczech – według badania – inwestuje w metale szlachetne np. złoto (11 proc.).

ikona lupy />
statista.com / Media