Zysk operacyjny wyniósł 18,33 mln zł wobec 22,79 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży i zrównane z nimi sięgnęły 84,8 mln zł w 2022 r. wobec 62,77 mln zł rok wcześniej.

Reklama

"Mimo braku istotnej premiery 2022 rok należy uznać za niezwykle udany i istotny dla emitenta. Niemal wszystkie plany ustanowione przez zarząd spółki udało się zrealizować. Produkcyjnie Bloober Team nie zaliczył w tym roku żadnych istotnych opóźnień produkcyjnych ani organizacyjnych. Co więcej udało nam się dołożyć elementy, których nie planowaliśmy uprzednio. Cele te udało się zrealizować nawet w obliczu zdarzeń takich jak agresja Rosji na Ukrainę i wybuch wojny, które wpłynęły na gospodarkę i nastroje społeczne całego świata" - czytamy w sprawozdaniu zarządu.

"Oceniając z tej perspektywy, emitent uznaje, że złożona z początkiem 2022 zapowiedź przełomowych działań po 13 latach funkcjonowania w pełni oddała emocje kolejnych miesięcy, w szczególności takich jak współpraca z japońskim gigantem gier Konami Digital Entertainment, obejmująca realizację projektu remake kultowej gry 'Silent Hill 2'. Ponadto w swoją rocznicę istnienia spółka Private Division, będąca ramieniem wydawniczym Take-Two Interactive Software, ogłosiła po swojej stronie współpracę z Bloober Team przy produkcji gry z gatunku survival horror. Powrót do najsłynniejszego uniwersum Bloober Team 'Layers of Fear' i zapowiedź nowej produkcji spod znaku tej marki był jednym z najważniejszych wydarzeń 'Summer Game Fest' w Los Angeles" - napisano także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 17,68 mln zł wobec 21,78 mln zł zysku rok wcześniej.

Bloober Team, założony w 2008 r., podaje, że jest jednym z najważniejszych światowych producentów gier z gatunku psychological horror. Spółka jest notowana na NewConnect od 2011 r. i zapowiada przejście na rynek główny GPW w 2023 r.

(ISBnews)