Zysk operacyjny wyniósł 19,98 mln zł wobec 30,03 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 25,87 mln zł wobec 38,95 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 74,21 mln zł w 2022 r. wobec 70,12 mln zł rok wcześniej.

Reklama

"W 2022 roku 10 największych partnerów sprzedażowych spółki odpowiadało łącznie za 94,18% przychodów z gier - są to m.in.: Valve (Steam), Netflix, Nintendo, Sony i Microsoft. Przychody uzyskane za pośrednictwem żadnego z nich nie przekraczają 50%" - czytamy w sprawozdaniu.

Wzrost kosztów usług obcych w 2022 roku, porównaniu z 2021 rokiem, był konsekwencją istotnie wyższych przychodów ze sprzedaży gier tworzonych przez zewnętrznych deweloperów, przede wszystkim "Moonlightera" (dzięki umowie z Netflix'em), podano.

"2023 rok dla 11 bit studios zapowiada się nadzwyczaj pracowicie. Będzie to dla nas czas dowożenia obietnic, a jednocześnie realizacji ważnego etapu wyznaczonej kilka lat temu strategii. Pełną parą prowadzone będą produkcje 'Frostpunka 2', 'The Alters' i 'Projektu 8' (nazwa kodowa) co wiązało się będzie z dodatkowymi rekrutacjami" - napisał prezes spółki Dariusz Marszał w liście do akcjonariuszy.

11 bit studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r. Ma na koncie takie tytuły, jak: "Anomaly", „This War of Mine" i "Frostpunk" 11 bit studios prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego, wydała m.in. gry "Moonlighter" i "Children of Morta".

(ISBnews)