Strata operacyjna wyniosła 1,26 mln zł wobec 9,67 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,01 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 28,02 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2023 r. spółka miała 4,01 mln zł zysku netto wobec 15,08 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 24,78 mln zł w porównaniu z 45,77 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 2,94 mln zł wobec 16,49 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

"Nie są to wielkości, do których przyzwyczailiśmy siebie i inwestorów we wcześniejszych okresach. Daleko odbiegają od naszych apetytów, ale osłabienie się wyników finansowych Spółki, po kilku latach bez dużych premier gier, było nieuniknione i w pełni przez nas spodziewane" - skomentował wyniki prezes Przemysław Marszał, cytowany w komunikacie.

Reklama

Przypomniał o wysokiej bazie porównawczej sprzed roku, gdy rezultaty kierowanej przez niego firmy uwzględniały m.in. umowę z Netfliksem dotyczącą "Moonlightera" w wersji na urządzenia mobilne.

"W tym roku warto z kolei zwrócić uwagę na pozycję należności handlowych, które na koniec czerwca 2023 roku przekraczały 20 mln zł, czyli były rekordowe w historii spółki. Kwota uwzględniała część płatności od Microsoft z tytułu umowy, o której informowaliśmy w czerwcu na udostępnienie wybranych gier własnych i z wydawnictwa w usłudze Game Pass prowadzonej przez naszego partnera" - dodał.

Spółka przez ostatnie lata i kwartały intensywnie pracowała powiększeniem portfolio produktowego, zarówno w obszarze gier własnych jak i zewnętrznych, z wydawnictwa, podano.

"Zainwestowaliśmy w to masę czasu i dużo pieniędzy. Tylko w I półroczu 2023 roku nakłady na produkcję gier wyniosły prawie 26 mln zł. Kwota za ostatnie 12 miesięcy to 50,7 mln zł, a za ostatnie dwa lata to 88 mln zł. A to jeszcze nie koniec wydatków na ten cel" - powiedział prezes.

Podtrzymał czerwcowe deklaracje, że najbliższe kilka kwartałów będzie kluczowych dla przyszłości spółki.

"Szybkimi krokami zbliżamy się do pierwszych premier, które w naszej ocenie sprawią, że nasze wyniki finansowe wrócą na ścieżkę wzrostu i wyniosą nas na zupełnie inny poziom jako producenta i wydawcę gier komputerowych, tak jak miało to miejsce po premierze „This War of Mine" w 2014 roku i „Frostpunka" w 2017 roku" - powiedział Marszał.

"Od dawna przygotowywaliśmy się, żeby sprostać rosnącej liczbie zadań i obowiązków. Rozbudowaliśmy wszystkie nasze działy z dużym naciskiem na zespoły marketingu, wydawniczy czy business developmentu. Mamy na pokładzie już ponad 280 osób i liczba ta nadal rośnie. Nie jesteśmy już małą spółką grową, jak w momencie debiutu 'This War of Mine' czy średnią, gdy debiutował 'Frostpunk'. Wierzymy, że już za niecały rok wydane projekty 11 but studios potwierdzą nasze nowe, jeszcze większe możliwości, zgodnie z tym co mamy zapisane w naszej strategii i co jest naszą ambicją" - dodał.

Spółka przypomniała, że 6 listopada br. do fanów trafi "The Invincible", czyli tytuł z wydawnictwa, którego producentem jest krakowski Starward Industries. 11 bit studios jest właścicielem 5,99% akcji tego podmiotu. "The Invincible", który powstaje na bazie powieści Stanisława Lema pod tym samym tytułem, zadebiutuje równocześnie w wersji na platformy PC oraz konsole. Również br. na sklepowe półki trafi drugi tytuł z wydawnictwa, czyli "The Thaumaturge", którego producentem jest Fool's Theory. 11 bit studios kontroluje 40% udziałów w tym podmiocie, który specjalizuje się w produkcji gier z gatunku RPG. Do tego gatunku zaliczany też będzie "The Thaumaturge".

Listę debiutów w 2024 roku otworzy, występujący pod kodową nazwą "Projekt N", a w I półroczu 2024 roku na rynek trafią też "Frostpunk 2" oraz "The Alters". Prezes przypomniał też, że w portfolio 11 bit studios są jeszcze "Projekt 8", "Ava" i "Botin", których produkcje zmierzają do finału, ale nadal potrzebują jeszcze kilku kwartałów wytężonej pracy ze strony całej spółki.

11 bit studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r. Ma na koncie takie tytuły, jak: "Anomaly", „This War of Mine" i "Frostpunk" 11 bit studios prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego, wydała m.in. gry "Moonlighter" i "Children of Morta".

(ISBnews)