Strata operacyjna wyniosła 2,3 mln zł wobec 2,58 mln zł zysku rok wcześniej. Strata EBITDA to 1,28 mln zł.

Przychody z działalności operacyjnej sięgnęły 9,54 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 13,84 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2023 r. spółka miała 1,35 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 19,97 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach operacyjnych w wysokości 34,35 mln zł w porównaniu z 59,66 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1,66 mln zł wobec 20,56 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

"W tym okresie nasza spółka miała 34,28 mln zł przychodów ze sprzedaży. Wynik EBITDA wyniósł 1,66 mln zł, a zysk netto zamknął się kwotą 1,35 mln zł. W samym III kwartale 2023 roku sprzedaż spółki wyniosła 9,5 mln zł. EBITDA to minus 1,28 mln zł. W tym kwartale ponieśliśmy też stratę netto w wysokości 2,66 mln zł, na co kluczowy wpływ miało przeszacowanie wartości (niegotówkowe) posiadanych przez nas akcji Starward Industries S.A., dla których to papierów wakacyjny kwartał, jeśli chodzi o notowania giełdowe, był bardzo słaby. Malejące przychody to pochodna słabnącej sprzedaży gier z naszego portfolio wynikająca z ich naturalnego starzenia się (od ostatniej ważnej premiery, czyli gry 'Children of Morta', minęło już ponad cztery lata). Równocześnie inwestujemy coraz więcej w nowe gry, zarówno własne, jak i z naszego wydawnictwa, co skutkuje rosnącymi kosztami operacyjnymi. Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku na inwestycje growe przeznaczyliśmy aż 41,99 mln zł" - czytamy w raporcie.

Reklama

"Mocno wierzymy, że w kolejnych okresach odwrócimy negatywny trend pogarszania się wyników finansowych spółki. Mamy ku temu mocne podstawy. Po kilku latach 'posuchy', począwszy od IV kwartału, ruszyliśmy z zapowiadanymi premierami nowych gier. Co prawda sprzedaż 'The Invincible', stworzonego przez Starward Industries S.A., która ruszyła 6 listopada 2023 roku, w okresie okołopremierowym wypadła poniżej oczekiwań, to jednak pozytywne recenzje zbierane przez ten tytuł, w tym zwłaszcza od graczy, i bardzo duża lista życzeń (wishlista) na Steam (liczy ponad 550 tys. pozycji) pozwalają zakładać, że 'The Invincible' będzie skutecznie monetyzował się w długim horyzoncie" - dodano.

11 bit studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r.

(ISBnews)