Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać konstrukcje przyszłych stacji Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Prace na poszczególnych stacjach jest na różnym etapie zaawansowania. Na Lazurowej powstają ściany kolejnych pomieszczeń technicznych, a także podłogi. Na stacji Chrzanów trwają prace przy budowie peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra zakończy się pod koniec 2026 r.
Stacji Lazurowa
Na stacji Lazurowa wykonawca montuje obecnie systemy wentylacyjne i inne instalacje. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, budowane są korytarzyki, którymi poprowadzone będzie okablowanie. Stawiane są również ściany przyszłych peronów.
Stacja Chrzanów
Na stacji Chrzanów prace są bardziej zaawansowane przy konstrukcjach peronów. Tam, oprócz ścian tzw. podperonia, wylana jest już częściowo płyta peronu, po której chodzić będą pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne, przeznaczone m.in. dla automatyków i mechaników. W stanie surowym są już schody, którymi pasażerowie będą wychodzić na powierzchnię. Kształtów nabierają też konstrukcje wyjść z przystanku.
Stacja Karolin
Równolegle prowadzone są roboty na stacji Karolin oraz przy Stacji Techniczno-Postojowej Mory.
Zakończenie prac budowlanych na trzech stacjach pasażerskich (Lazurowa, Chrzanów, Karolin) planowane jest w wakacje 2026 roku, a na Stacji Techniczno-Postojowej Mory już w listopadzie tego roku.
Zachodni odcinek M2
W 2026 roku na Bemowie pasażerowie będa mogli korzystać z trzech nowych stacji linii M2: stacji C3 Lazurowa, która znajduje się przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 Chrzanów przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej i C1 Karolin. Za stacją C1 powstaną podziemne tory do budowanej Stacji Techniczno-Postojowej Mory.