Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać konstrukcje przyszłych stacji Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Prace na poszczególnych stacjach jest na różnym etapie zaawansowania. Na Lazurowej powstają ściany kolejnych pomieszczeń technicznych, a także podłogi. Na stacji Chrzanów trwają prace przy budowie peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra zakończy się pod koniec 2026 r.

ikona lupy />
Budowa linii M2 lipiec 2025; fot. / Materiały prasowe / M. Czerski - Metro Warszawskie

Stacji Lazurowa

Na stacji Lazurowa wykonawca montuje obecnie systemy wentylacyjne i inne instalacje. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, budowane są korytarzyki, którymi poprowadzone będzie okablowanie. Stawiane są również ściany przyszłych peronów.

ikona lupy />
Stacja metra Lazurowa - wizualizacja / Materiały prasowe / Metro Warszawskie

Stacja Chrzanów

Na stacji Chrzanów prace są bardziej zaawansowane przy konstrukcjach peronów. Tam, oprócz ścian tzw. podperonia, wylana jest już częściowo płyta peronu, po której chodzić będą pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne, przeznaczone m.in. dla automatyków i mechaników. W stanie surowym są już schody, którymi pasażerowie będą wychodzić na powierzchnię. Kształtów nabierają też konstrukcje wyjść z przystanku.

ikona lupy />
Stacja metra Chrzanów - wizualizacja / Materiały prasowe / Metro Warszawskie

Stacja Karolin

Równolegle prowadzone są roboty na stacji Karolin oraz przy Stacji Techniczno-Postojowej Mory.

Zakończenie prac budowlanych na trzech stacjach pasażerskich (Lazurowa, Chrzanów, Karolin) planowane jest w wakacje 2026 roku, a na Stacji Techniczno-Postojowej Mory już w listopadzie tego roku.

ikona lupy />
Stacja metra Karolin - wizualizacja / Materiały prasowe / Metro Warszawskie

Zachodni odcinek M2

W 2026 roku na Bemowie pasażerowie będa mogli korzystać z trzech nowych stacji linii M2: stacji C3 Lazurowa, która znajduje się przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 Chrzanów przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej i C1 Karolin. Za stacją C1 powstaną podziemne tory do budowanej Stacji Techniczno-Postojowej Mory.

ikona lupy />
Budowa linii M2 lipiec 2025 fot. Metro Warszawskie M. Czerski / Materiały prasowe / M. Czerski - Metro Warszawskie