Zysk operacyjny wyniósł 9,46 mln zł wobec 8,54 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 16,01 mln zł wobec 15,21 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 57,33 mln zł w 2022 r. wobec 41,84 mln zł rok wcześniej.

Reklama

"Grupa IMS osiągnęła w 2022 roku przychody o 15 488 tys. zł, tj. o 37% większe niż w roku 2021. Wyrównana EBITDA (tzn. EBITDA po wyeliminowaniu niepieniężnych kosztów programu motywacyjnego opartego o akcje IMS S.A. oraz uzyskanych w 2020 i 2021 roku subwencji w ramach programów pomocowych związanych z kryzysem wywołanym przez COVID-19) za rok 2022 jest najwyższa w historii naszej organizacji. Wyrównana EBITDA za 2022 rok jest o 5 334 tys. zł, tj. o 38% wyższa niż w 2021 roku i o 9 344 tys. zł, tj. o 92% wyższa niż w roku 2020. W 2022 roku Grupa IMS pozyskała organicznie (bez uwzględniania przejęć innych podmiotów) rekordową ilość 3 692 lokalizacji abonamentowych, przekraczając po raz pierwszy w historii pułap 30 tys. lokalizacji i osiągając finalnie na koniec 2022 roku poziom 33 tys. lokalizacji" - napisał prezes Michał Kornacki w liście do akcjonariuszy.

"Planujemy podtrzymać naszą politykę dywidendową, która zakłada, że zarząd będzie proponować przeznaczenie na dywidendę co najmniej 60% skonsolidowanego zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej. Dywidendę wypłacamy nieprzerwanie od początku funkcjonowania IMS S.A. na rynku publicznym. Dywidenda wypłacona za 2022 rok będzie tym samym już jedenastą z rzędu, co stawia nas w bardzo wąskim, elitarnym gronie spółek dzielących się rokrocznie zyskiem z akcjonariuszami" - dodał prezes.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 3,51 mln zł wobec 5,79 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa kapitałowa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), video marketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).

(ISBnews)