Zysk operacyjny wyniósł 21,43 mln zł wobec 44,4 mln zł zysku rok wcześniej.

"Na wynik roczny wpłynęły odpisy aktualizujące wartość należności, w kwocie 3,6 mln zł, różnice kursowe oraz zbycie udziałów w spółce zależnej CDRL RUS. Obroty z tytułu sprzedaży w Rosji, zarówno w roku 2022 jak i w latach wcześniejszych, stanowiły niewielki udział w przychodach spółki, jak również spółka nie planowała zwiększania skali działalności na tamtejszym rynku. W związku z powyższym, zaniechanie działalności w tym kraju nie będzie miało istotnego wpływu na przyszłe wyniki finansowe Grupy. Grupa CDRL odnotowała spadki w białoruskiej spółce, jednak sprzedaż odbywa się tam aktualnie w normalnym trybie. Władze spółki na bieżąco monitorują sytuacje i nie planują obecnie dalszych inwestycji w spółkę zależną na Białorusi" - czytamy w komunikacie.

Reklama

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 409,87 mln zł w 2022 r. wobec 424,1 mln zł rok wcześniej.

"Wynik na poziomie przychodów wyniósł 409,9 mln zł i był niższy od osiągniętego w 2021 roku jedynie o 3,35%. Spółka zwiększyła marżę na sprzedaży do 49,6% względem 47,2% rok wcześniej. Rok 2022 rok obfitował w szereg pozytywnych zdarzeń operacyjnych, które powinny przełożyć się na dalszy rozwój biznesu i wzrost wyników finansowych w kolejnych latach" - czytamy dalej.

"Dywersyfikacja kanałów sprzedaży poprzez obecność na platformach marketplace - przekłada się to pozytywnie na rozwój biznesu: nie tylko na wyniki sprzedaży, ale też na rozpoznawalność brandów Grupy CDRL. Grupa konsekwentnie umacnia pozycję na Bałkanach, czego dowodem są nowe kornery marki Coccodrillo w Czarnogórze i Bułgarii, jak również pozyskanie nowego dystrybutora w Serbii" - czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym strata netto w 2022 r. wyniosła 1,69 mln zł wobec 21 mln zł zysku rok wcześniej.

CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r. Grupa CDRL jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi - Buslik.

(ISBnews)