Zobacz, jak wyglądają nowe wagony metra dla Berlina [ZDJĘCIA]
Stadler dostarczył w ramach testów drugi prototyp dla metra w Berlinie. Wizualnie te składy to przeciwieństwo pociągów dla drugiej linii w Warszawie.
Stadler dostarczył w ramach testów drugi prototyp dla metra w Berlinie. Wizualnie te składy to przeciwieństwo pociągów dla drugiej linii w Warszawie.
1 Pierwszy pociąg dojechał do berlińskiego metra w lutym i jest poddawany wyczerpującym testom eksploatacyjnym. W ciągu ostatnich dni przyjechał drugi. Od wyniku testów zależy, czy przewoźnik kupi 34 kolejne takie pociągi, chociaż jest to raczej formalnością. Kontrakt ma się zakończyć do 2017 r. Na zdj. Pociąg Stadlera dla metra w Berlinie na torach odstawczych
Media
2 Nowy pociąg metra typu IK został wyprodukowany przez Stadlera dla berlińskiego operatora BVG. Pociągi nawiązują wyglądem do starych wagonów berlińskiego metra A3L71, które zostały wyprodukowane w latach 70. Po wdrożeniu do eksploatacji będą obsługiwały najstarsze linie U1, U2, U3 i U4, których pierwsze odcinki były otwierane na początku XX wieku (wszystkie spotykają się na stacji Nollendorfplatz). Na zdj. Skład typu IK na peronie metra
Media
3 A to pozwala na bardziej komfortowe rozmieszczenie foteli i większą wygodę podróżnych. Wyzwaniem było uzyskanie dla nich homologacji niemieckiego regulatora EBA. Przypomnijmy, że ten okazał się barierą nie do przejścia m.in. dla pociągów Link polskiej Pesy, które miały zawojować niemiecki rynek, ale kontrakt dla Netinery został zerwany. Na zdj. wnętrze wagonu metra w Berlinie.
Media
4 Każdy z berlińskich pojazdów typu IK składa się z czterech członów. W środku zmieści ok. 330 pasażerów, w tym 80 na miejscach siedzących. Wygodną jazdę ma zapewnić zawieszenie pneumatyczne. Składy zostały przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych. W środku wykorzystano energooszczędne oświetlenie. Ciekawostką jest ergonomiczna kabina maszynisty - pociągiem można kierować zarówno w pozycji siedzącej, jak i stojącej. Na zdj. Wejście do pojazdu
Media
5 W skład Grupy Stadler Rail wchodzą cztery fabryki w Szwajcarii, cztery w Niemczech, a także zakłady w Polsce, Czechach na Węgrzech i Białorusi, we Włoszech, w Austrii, Holandii, Algierii i w USA. Producent zatrudnia łącznie 6 tys. osób. Najbardziej popularnym produktem tej firmy jest pociąg Flirt, których na całym świecie sprzedało się 1 018 sztuk. Na zdj.: stare składy A3L71, które zostaną zastąpione przez nowy tabor Stadlera. Źródło: Wikimedia Commons, autor: Alf van Beem
Wikimedia Commons
6 Do szwajcarskiego Stadlera, który składy wyprodukował, należy zakład w Siedlcach, gdzie powstało m.in. 20 pociągów pasażerskich Flirt dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, a teraz realizowany jest kontrakt na 20 składów pasażerskich dla PKP Intercity. W kontrakt dla Berlina Siedlce nie są jednak w żaden sposób zaangażowane (to zadanie dla fabryki Berlin-Pankow). Na zdj. dla porównana: tak wyglądają pociągi Inspiro, czyli nowy tabor Siemensa i Newagu dla Metra Warszawskiego.
Forsal.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję