Oto 12 błędów, które zabiją każdy startup
Nawet najlepszy pomysł na biznes nie gwarantuje sukcesu. Serwis Business Insider przyjrzał się 18 błędom, których należy się wystrzegać jak ognia przy zakładaniu startupu.
Nawet najlepszy pomysł na biznes nie gwarantuje sukcesu. Serwis Business Insider przyjrzał się 18 błędom, których należy się wystrzegać jak ognia przy zakładaniu startupu.
1 Jako pojedynczy założyciel nie masz żadnych szans na uzyskanie finansowania od inwestorów, specjalizujących się w dofinansowaniu startupów, pokroju Paula Grahama. Dlaczego? To nie zbieg okoliczności, że najbardziej dochodowe pomysły były udziałem przynajmniej dwóch osób.
ShutterStock
2 Wszyscy, którzy zaczynają swoją przygodę z biznesem, obawiają się konkurencji. Jednak najgorszym pomysłem na jej ominięcie jest wybór marginalnej niszy. Może się okazać, że firma nie odczuwa dużego nacisku ze strony podobnych, konkurencyjnych startupów, ale znalazła się poza jakimkolwiek zainteresowaniem mediów i potencjalnych konsumentów. Na fot. Domy w jaskiniach, Shaanxi, Chiny
Bloomberg / ADAM MAJENDIE
3 Tworzenie kolejnego Google’a albo Twittera mija się z celem. Jeżeli nie masz oryginalnego pomysłu lepiej poczekać, niż wdawać się w szaloną walkę z gigantami. Na pewno nie zostaniesz drugim Dawidem (tym od Goliata).
ShutterStock
4 W prowadzeniu nowej innowacyjnej firmy bardzo ważne jest prawidłowe odczytywanie sygnałów płynących od Twojego konsumenta. To najtańsza i zarazem najbardziej wiarygodna informacja, jaką możesz otrzymać z rynku. Upór i kurczowe trzymanie się początkowych założeń będzie dla startupu złym pomysłem.
ShutterStock
5 Bardzo ważna jest analiza, kótra da pomysłodawcom startupów dobre rozeznanie na rynku programistów. To kluczowe stanowisko w sektorze, w którym powstaje najwięcej nowych innowacyjnych firm. Jest to tak bardzo ważne dlatego, że naprawdę dobrych specjalistów po prostu brakuje.
ShutterStock
6 Od tego, na jakiej platformie będziesz zaczynał prowadzić swój startup zależy, czy będzie on w stanie przetrwać kluczowe pierwsze miesiące działalności. Warunkuje on skalę, w jakiej firma będzie zwiększała zasięg swojego oddziaływania. Jeżeli użytkownicy już na początku zniechęcą się do twojego biznesu od strony technicznej, to na pewno nie uda się ich znowu pozyskać.
ShutterStock
7 Uruchamianiu nowej firmy towarzyszą często obawy o to, czy w ogóle powinna powstawać. Jednak zwlekanie z podjęciem decyzji o wejściu na dany rynek, wiąże się jedynie ze stratą cennego czasu. Im szybciej zaczniesz, tym szybszą uzyskasz odpowiedź na pytanie: czy pomysł spotkał się z odzewem?
ShutterStock
8 Przed wdrożeniem startupu powinieneś zając się analizą branży, w której będziesz działał. Należy zadać sobie pytanie: kim jest mój pożądany odbiorca? Do jak szerokiej grupy docelowej ma trafić produkt? Jak bardzo nasycona jest nisza, która nas interesuje?
Bloomberg / Nelson Ching
9 Skuteczne wdrożenie nowego pomysłu i sprawne jego zrealizowanie wymaga dużych nakładów finansowych. Sprawdź, czy jesteś w stanie sfinansować projekt. Jeżeli nie, będziesz potrzebował zewnętrznego inwestora, który pomoże wykorzystać cały potencjał pomysłu.
ShutterStock
10 Jeżeli stoisz przed dylematem: czy masz podejmować decyzje w oparciu o oczekiwania inwestora czy konsumenta, zawsze wybieraj drugą opcję. Inwestorzy zarobią na startupie tylko, jeśli użytkownicy będą zadowoleni.
ShutterStock
11 Częstym powodem niepowodzenia z prowadzeniem startupu jest konflikt pomiędzy założycielami. Biznesmeni są szczególnie podatną na wchodzenie w różnicę zdań grupą społeczną.
ShutterStock
12 Jeśli zainteresowała Cię galeria o błędach, które zabijają startupy, zobacz również idealne zawody..
ShutterStock