Z Polski na Węgry. Pociągi z siedleckiej fabryki Stadlera gotowe do wyjazdu
Lada dzień Stadler rusza z dostawami nowych pojazdów dla węgierskiego przewoźnika MAV. To kolejny kontrakt eksportowy polskiego zakładu tego szwajcarskiego koncernu. Oto zdjęcia z ostatniego etapu produkcji.
Lada dzień Stadler rusza z dostawami nowych pojazdów dla węgierskiego przewoźnika MAV. To kolejny kontrakt eksportowy polskiego zakładu tego szwajcarskiego koncernu. Oto zdjęcia z ostatniego etapu produkcji.
1 Jak podaje producent, w sumie gotowe są trzy pojazdy dla MAV. Na Podlasiu odbywa się proces tzw. uruchomienia statycznego. W potężnej hali w Siedlcach trwa montaż pięciu kolejnych pojazdów (na różnym etapie zaawansowania). Pociągi będą wozić pasażerów z prędkością do 160 km/h.
Media / Karol Bojar tel.501-533-643
2 W środku dominują niebieskie i żółte barwy – tego zażyczył sobie zamawiający. Fotele zostały ustawione w układzie „2+2”. Wnętrze pojazdu jest klimatyzowane. Pod sufitem wiszą monitory informacji pasażerskiej.
Media / Karol Bojar tel.501-533-643
3 Wnętrza toalet zostały wykonane w stonowanych szarych barwach, bez krzykliwych akcentów. Odwrotnie niż w wykonywanych jednocześnie w tym samym zakładzie w Siedlcach 58 pociągach Flirt 3 dla Kolei Holenderskich. Tam toalety pełne są kolorowych, które mają zniechęcić do „działania” grafficiarzy.
Media / Karol Bojar tel.501-533-643
4 Produkcja elektrycznych zespołów trakcyjnych dla MAV to jeden z głównych kontraktów realizowanych obecnie w zakładach Stadlera w Siedlcach. Flirt to konstrukcja sprawdzona. Szwajcarski koncern dotychczas dostarczył z różnych fabryk 1178 składów tego typu do odbiorców w 17 krajach.
Media / Karol Bojar tel.501-533-643
5 Na Węgrzech jeździ już ponad setka pojazdów Flirt produkcji Stadlera. Kiedy nad Balaton dotrze 15 pojazdów budowanych obecnie w Polsce, przewoźnik MAV będzie posiadał ich już w sumie 123. Z kolei węgierski operator Gysev jeździ 10 flirtami, które zostały wyprodukowane także w Siedlcach w latach 2013-2015.
Domena Publiczna
6 W 2015 r. przychody ze sprzedaży spółki Stadler Polska wyniosły ponad 1 mld zł, co stanowi ok. 15 proc. przychodów całej szwajcarskiej grupy. Zakład w Polsce produkuje głownie na eksport, ale ubiegły rok był wyjątkowy. Stadler Polska dostarczył też flirty dla dwóch polskich przewoźników: zakończył kontrakt 20 składów dla ŁKA i wykonał zlecenie na 20 pojazdów dla PKP Intercity.
Media / Karol Bojar tel.501-533-643
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję