Sprzedaż detaliczna w czerwcu
Konsensus przygotowany przez PAP Biznes wskazywał na wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych rdr o 3,9 proc. oraz wzrost o 0,3 proc. w ujęciu mdm.
W cenach bieżących, ekonomiści ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się wzrostu o 4,7 proc. rdr.
Poniżej dane o dynamice sprzedaży detalicznej w cenach stałych w czerwcu i maju 2025 r.:
czerwiec | czerwiec | maj | maj | |
rdr | mdm | rdr | mdm | |
ogółem | 2,2 | -1,8 | 4,4 | -3,2 |
pojazdy mechaniczne | 7,7 | -3,8 | 15,7 | -2,1 |
paliwa | 5,7 | 2,3 | 4,9 | 4 |
żywność, napoje, wyroby tytoniowe | -1,0 | -3,5 | 1,5 | -5,8 |
pozostała sprzedaż w niewyspecjalizowanych sklepach | - | - | - | - |
leki, kosmetyki | 5,8 | -3,1 | 6 | -1,4 |
odzież, obuwie | 11,8 | 5,2 | 4,7 | -4,2 |
meble, AGD, RTV | 10,2 | -8,5 | 18,9 | -3 |
prasa, książki | 1,9 | -4,7 | 3,5 | 2,3 |
pozostałe | -4,0 | 1,1 | -10,8 | -2,5 |
Sprzedaż przez internet
Wartość sprzedaży detalicznej przez internet w czerwcu była wyższa o 8,0 proc. rdr - podał Główny Urząd Statystyczny.
Z kolei udział sprzedaży przez internet w sprzedaży „ogółem” zwiększył się do 8,7 proc. z 8,2 proc. w maju.
Spośród prezentowanych grup o znaczącym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału obserwowano w przedsiębiorstwach z grup „tekstylia, odzież, obuwie” (z 21,6 proc. przed rokiem do 23,0 proc.) oraz „meble, rtv, agd” (odpowiednio z 17,2 pro. do 17,7 proc.).
Natomiast spadek udziału wykazały jednostki z grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 21,4 proc. do 20,1 proc.). (PAP Biznes)