- CAŁY TEKST W PONIEDZIAŁKOWYM WYDANIU DGP I NA E-DGP
Rusza budowa tunelu kolejowego pod Łodzią. Za dwa lata dworzec Fabryczny zbliży się do Kaliskiego
Wreszcie startuje budowa tunelu pod Łodzią. Do przebicia przejazdu dla szybkich pociągów szykuje się też spółka CPK
Z wielką pompą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe chce przed końcem roku rozpocząć drążenie tunelu, który połączy łódzkie dworce – Fabryczny i Kaliski. Choć – jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy – pierwsze przewierty wykonano już przed świętami Bożego Narodzenia.
Na budowie pracować będą dwa gigantyczne mechaniczne „krety”. Większy z nich, o średnicy ponad 13 m, wydrąży główny dwutorowy tunel o długości 3 km. Mniejsza maszyna o średnicy 8,7 m wywierci podziemne jednotorowe łączniki, dzięki którym pociągi jadące od strony dworca Fabrycznego będą skręcać na południe – do stacji Łódź Kaliska, lub na północ – do stacji Łódź Żabieniec.
Jak zapowiada Mariusz Serżysko, dyrektor Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów, które jest głównym wykonawcą prac, w najbliższych dniach wystartuje także budowa dwóch podziemnych stacji.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Komentarze (6)
Pokaż:
NajnowszePopularneNajstarsze