To coroczne zestawienie oparte jest na punktualności, opiniach klientów i uczciwym traktowaniu w przypadku wystąpienia problemów.

Polski przewodnik narodowy wyprzedził m.in. Etihad Airways (4), United Airlines (10) oraz KLM (16). Niemiecka Lufthansa zajęła dopiero 57. miejsce.

Na samym końcu zestawienia znajdują się tureckie linie Pegesus Airlines (81), British Airways (82) oraz tunezyjski Tunisair (83).

Firma AirHelp powstała jako startup w 2013 roku z myślą o obronie praw pasażerów lotniczych na świecie. Dysponuje bodaj największym w skali globalnej zespołem prawników, specjalizujących się w prawach pasażerów lotniczych. Współpracuje z kancelariami prawnymi w 30 państwach.

Reklama

AirHelp należy do Stowarzyszenia Rzeczników Praw Pasażera (APRA), którego zadaniem jest ochrona praw pasażerów linii lotniczych i upowszechnianie wiedzy na ich temat.

Andrzej Pawluszek (PAP)