Jak poinformował w poniedziałek rzecznik prasowy PKP S.A. Michał Wrzosek, oferta złożona przez konsorcjum, w skład którego oprócz Budimeksu (BUDIMEX) weszła także firma Ferrovial Agroman SA, była jedyną, jaka wpłynęła. "Cena zaproponowana przez konsorcjum była nieznacznie wyższa od tej, którą założyliśmy, ale po szczegółowej analizie zdecydowano, że zostanie ona zaakceptowana. Nie spodziewamy się, żeby wpłynęły jakieś protesty dotyczące wyboru, dlatego teraz pozostaje tylko podpisać umowę" - powiedział rzecznik.

Inwestycja zakłada m.in. remont budynku dworca, placu przed obiektem, peronów i wiat. Prace mają się rozpocząć w pierwszej połowie 2010 r., a dworzec powinien być gotowy na początku 2012 r. Konsorcjum udzieliło także trzyletniej gwarancji na wykonane remonty.

Na czas prowadzenia prac budynek dworca zostanie zamknięty, a podróżni będą obsługiwani na dworcu zastępczym. Pierwsze budynki Dworca Głównego we Wrocławiu powstały w połowie XIX w. Zaprojektował je architekt królewski Kolei Górnośląskich Wilhelm Grapow. Na przełomie XIX w. i XX w. dworzec został przebudowany. Jego fasada utrzymana jest w stylu angielskiego neogotyku.

ikona lupy />
Wizualizacja: Dworzec Główny we Wrocławiu po remoncie (2), fot. materiały prasowe PKP / Forsal.pl
Reklama
ikona lupy />
Wizualizacja: Dworzec Główny we Wrocławiu po remoncie (1), fot. materiały prasowe PKP / Forsal.pl