Co ważne, w Europie oprócz Polaków cenią ją też najbardziej Rosjanie. Poza tym na podium znalazła się też polska Amica i koreański Samsung.

I tu spora zmiana. Samsung w ostatnim roku pokonał Whirlpoola, który jeszcze w badaniach z 2013 zajmował trzecią pozycję. I wygląda na to, że już niedługo, może zamienić się miejscami z Amicą, która obecnie jest wiceliderem rynku.

Samsung zdobył bowiem 12,2 proc. głosów, czyli zaledwie o 2,3 p.p. mniej niż Amica. Dla porównania w 2013 r. koreańską markę wybrało 6,9 proc. konsumentów. Widać więc, że wystarczył tylko rok, by Samsung podwoił swoje udziały wśród marek godnych zaufania.
Dzieje się tak głownie za sprawą niskiej ceny, w jakiej ta koreańska marka proponuje swoje urządzenia. Do tego przy tym gwarantuje sprzęt dobrej jakości. Potwierdzeniem tego mogą być też opinie samych respondentów, z których 63 proc. jako główna przyczynę zmiany marki wymieniało niską jakość usług oferowanych przed daną firmę, a 48 proc. wskazało na wzrost ceny.

Wśród innych przyczyn zmiany marki znalazła się chęć spróbowania czegoś nowego, obniżenie się jakości marki, której sprzęt dotychczas był używany, czy brak pomocy ze strony firmy.

Wiele wskazuje więc na to, że kraj pochodzenia przestaje mieć już znaczenie, a argumenty „solidne bo niemieckie”, czy „włoskie” nie przekonuje już tak bardzo, jak „tanie”.

Warto również zwrócić uwagę na umocnienie się pozycji polskiego Zelmera, który przeskoczył w rankingu o jedno miejsce: z siódmego na szóste. Eksperci nie mają złudzeń, że jest to zasługą przejęcia marki przez koncern Bosch/Siemens. Dla wielu Polaków przełożyło się to automatycznie polepszenie jakości urządzeń tej marki, nad którą piecze sprawuje teraz niemiecka firma

>>> Polecamy: Rewolucja w polskich kuchniach. Sprzedaż sprzętu AGD rośnie lawinowo