Kontrolowany przez Skarb Państw Eurolot chwieje się w posadach. Z informacji "DGP" wynika, że już dziś spółka zwróci leasingodawcy jeden z 11 nowoczesnych bombardierów, bo nie stać jej na spłatę rat. Forsal postanowił sprawdzić jak upadający przewoźnik radził sobie w ostatnich latach na tle największych rynkowych konkurentów.

Niekwestionowanym liderem wśród regularnych przewoźników lotniczych w Polsce jest irlandzki Ryanair. Tylko w pierwszym półroczu 2014 r. irlandzka firma obsłużyła 2,9 mln pasażerów. Drugie miejsce w tym zestawieniu należy do LOT-u(2,7 mln pasażerów). Podium zamyka węgierski WizzAir (2 mln pasażerów). Z kolei Eurolot na własnych trasach (nie licząc tych obsługiwanych wraz z Lotem) przewiózł w tym czasie 100 tys. pasażerów.

>>> Czytaj też: Prezes Eurolotu Tomasz Balcerzak zwolniony. Był za słaby

Eurolot wypada równie słabo w segmencie lotów czarterowych, gdzie przegrał z takimi przewoźnikami, jak Enter Air, Travel Service, Small Planet Airlines

Reklama