Problemy nie tylko z bankami, ale też z profilem zaufanym

Poza przerwą ws. usług w bankach, w ten weekend wystąpią również problemy dot. korzystania z profilu zaufanego.

Prace serwisowe rozpoczęły się już w piątek (19.01.2024 r.) od godz. 20:00.

Reklama

W tym czasie nie można:

  • zakładać profilu zaufanego;
  • podpisywać dokumentów podpisem zaufanym;
  • logować się do usług administracji publicznej.

Z informacji Ministerstwa Cyfryzacji wynika, że utrudnienia skończą się w sobotę (20.01.2024 r.) o godz. 16:00.

Bank Pocztowy

W niedzielę (21.01.2024 r.) „w związku z pracami administracyjnymi mogą wystąpić trudności dotyczące funkcjonowania kart płatniczych" – podał Bank Pocztowy.

Co to oznacza dla klientów?

  • w godz. 02:00 - 07:00 wystąpi brak możliwości wykonywania transakcji 3Dsecure wymagających uwierzytelnienia poprzez podanie kodu wysyłanego przez SMS (nie dotyczy to transakcji w Internecie, które wymagają uwierzytelnienia 3D Secure w bankowości elektronicznej), brak możliwości pobrania danych karty w bankowości elektronicznej, w tym kodu CVC2 oraz brak możliwości zamówienia karty wirtualnej w trybie online;
  • w godz. 03:00 - 07:00 wystąpi brak możliwości przyłączania kart do portfeli cyfrowych XIAOMI PAY/ FIT BIT/ GARMIN PAY/ GOOGLE PAY/APPLE PAY.

Nest Bank

W niedzielę (21 stycznia 2024 r.) problemy pojawią się przy korzystaniu z usług Nest Banku. „Od godz. 0:30 do 6:00 nasza bankowość internetowa i aplikacja mobilna będą całkowicie niedostępne" – zaznaczono w komunikacie

Co to oznacza dla klientów?

  • nie zalogują się do bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej;
  • nie zmienią limitów w bankowości elektronicznej;
  • nie skorzystają z BLIKA ani Visa Mobile;
  • nie potwierdzą płatności za zakupy kartą w Internecie przy użyciu bankowości elektronicznej;
  • nie zapłacą w sklepie internetowym, korzystając z linka do płatności.

Nest Bank wyjaśnił, że „w tym czasie będzie można płacić kartą płatniczą, również za pomocą Apple Pay, Google Pay i zegarkiem bądź opaską (Fitbit, Garmin Pay) w sklepach stacjonarnych oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów używając karty płatniczej".

Credit Agricole

Problemy pojawią się także u klientów Credit Agricole. Bank zapowiedział czasową przerwę w dostępie usług w nocy z soboty na niedzielę (20/21.01. 2024 r.). Od godz. 23:00 do 8:00 nie będą dostępne:

  • aplikacja mobilna;
  • CA24 eBank;
  • przelew online oraz BLIK;
  • w tym czasie nie dostaniesz też powiadomień SMS o wykonanej transakcji kartą.

„Karty płatnicze w sklepach i punktach usługowych oraz przy wypłacie z bankomatów będą działać normalnie", ale Credit Agricole zalecił klientom, by (w tym czasie) mieli lepiej przy sobie gotówkę. „Wpłaconą gotówkę we wpłatomacie zaksięgujemy po zakończeniu przerwy. Jeśli planujesz przelewy, zrób je wcześniej" – podkreślono.

ING Bank Śląski

Z kolei ING Bank Śląski podał, że „w nocy z soboty na niedzielę (20/21 stycznia) od godz. 23:30 do 4:30" planuje prace serwisowe.

Na co muszą przygotować się klienci? Wystąpią czasowe utrudnienia w korzystaniu z usług bankowych, w tym:

  • bankomatów i wpłatomatów;
  • systemu bankowości internetowej „Moje ING" i jego wersji mobilnej;
  • systemu bankowości internetowej „ING Business" i jego wersji mobilnej;
  • płatności BLIK;
  • przelewów ekspresowych;
  • płatności internetowych za pomocą „Płać z ING";
  • płatności kartami w Internecie z 3DSecure, czyli tych, które są dodatkowo potwierdzane w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS;
  • automatycznego poboru opłat za przejazd autostradami;
  • specjalnego interfejsu PSD2;
  • transakcji we wrzutniach, które mogą być realizowane offline.

ING uprzedził, że „nie będzie możliwości dokonywania zakupu produktów w Moim ING" i na stronie banku „(w tym pożyczek i kont, także oszczędnościowych)".

„Ponadto, mogą występować problemy w realizacji transakcji kartowych i nie będzie można aktywować kart, zmieniać limitów transakcyjnych i nadawać kodów PIN" – dodano w komunikacie.

Bank zalecił klientom, by wypłacali gotówkę wcześniej oraz zrobili „niezbędne przelewy i zakupy poza godzinami prac serwisowych”.

Klienci banków powinni pamiętać, że w przypadku, gdy bankowość internetowa jest niedostępna, a muszą zastrzec kartę, najlepiej zgłosić to przez infolinię.