Rozwiązanie zostanie zastosowane w ramach projektu pilotażowego w elektrycznym modelu samochodu ciężarowego amerykańskiej firmy Nikola Corporation. Chodzi o model klasy 8 wyposażony w ogniwa paliwowe. Pojazd ma zadebiutować na rynku amerykańskim w trzecim kwartale 2023 roku.

Firma wykorzystuje swoją globalną sieć produkcyjną

„W fabryce Stuttgart-Feuerbach, która ma dłuższą historię niż jakakolwiek inna lokalizacja Bosch, właśnie zaczyna się przyszłość pod znakiem wodoru. Znamy się na technologii wodorowej i rozwijamy się wraz z nią” – powiedział dr Stefan Hartung, prezes zarządu spółki Robert Bosch GmbH podczas Bosch Tech Day 2023.

Reklama

W 2030 roku Bosch planuje osiągnąć sprzedaż w obszarze technologii wodorowych na poziomie ok. 5 mld euro.

Oferując rozwiązania dla gospodarki wodorowej, firma wykorzystuje swoją globalną sieć produkcyjną. Dla przykładu, fabryka Bosch w Bambergu będzie zaopatrywać fabrykę w Feuerbach w stosy ogniw paliwowych. Z kolei istotne elementy systemowe, takie jak elektryczna sprężarka powietrza czy wentylator recyrkulacyjny pochodzą z zakładu Bosch w Homburgu.

Produkcja modułu zasilania opartego na ogniwach paliwowych rusza nie tylko w Feuerbach, ale także w Chongqing w Chinach. Niezbędne elementy będą pochodzić z zakładu w Wuxi.

Ponadto Bosch planuje uruchomić produkcję stosów do zastosowań przenośnych w swojej amerykańskiej fabryce w Anderson w Karolinie Północnej. Firma przewiduje, że w 2030 roku na całym świecie co piąty nowy pojazd ciężarowy o masie co najmniej sześciu ton będzie wyposażony w układ przeniesienia napędu oparty na ogniwach paliwowych.