Zysk operacyjny wyniósł 0,74 mln zł wobec 2,88 mln zł zysku rok wcześniej.

"Skorygowany wynik netto za I kw. 2023 wyniósł prawie 0,5 mln zł (spadek o 80% r/r), a skorygowana EBITDA wyniosła 3,7 mln zł, czyli ok. 38% mniej niż w roku poprzednim, kiedy wyniosła 6 mln zł oraz o 6% więcej od 3,5 mln zł w IV kw. 2022" - czytamy w komentarzu zarządu.

Reklama

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 65,44 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 66,15 mln zł rok wcześniej.

"Oprócz ponad 65 mln zł przychodów z gier, Grupa BoomBIt po raz pierwszy zaraportowała przychody segmentu blockchain. Przychody z tej części działalności wyniosły w analizowanym okresie prawie 0,4 mln zł, a łącznie do końca kwietnia 2023 r. ponad 0,5 mln zł. Łączna kwota wydatków poniesionych w związku z ich realizacją wyniosła w okresie 3 miesięcy zakończonych 31 marca 2023 roku 4,2 mln zł (w porównaniu do 1,3 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego), z czego w rachunku zysków i strat ujęte zostało 2,3 mln zł" - czytamy dalej.

Gry Mid-Core i Casual wypracowały 40,6 mln zł, tj. o 23% więcej niż rok wcześniej, a ich udział w łącznych przychodach z gier wzrósł do ponad 62%. Najlepiej zarabiającymi tytułami były "Hunt Royale" (25,7 mln zł) oraz "Darts Club" (8 mln zł). Za pozostałe 38% przychodów z gier odpowiadają gry Hyper-Casual, które wygenerowały 24,4 mln zł, a najbardziej popularną grą tego typu w portfolio Grupy BoomBit jest "Falling Art Simulator" (4 mln zł). Wśród najlepszych gier w portfolio wg przychodów znalazły się także dwie inne gry Hyper-Casual wydane w tym roku: "Ship Ramp Jumping" (1,8 mln zł) i "Fight Master" (1,1 mln zł). W 2023 r. spółki Grupy BoomBit wydały łącznie 9 gier na platformach iOS, w tym 7 gier typu Hyper-Casual i 2 Mid-Core, wymieniono w informacji.

"Perspektywy rozwoju naszego biznesu w kolejnych miesiącach są zgodne z naszymi założeniami. 'Hunters On-Chain' niebawem będzie miał pełną premierę, a wydane w tym roku tytuły zaczynają być widoczne w zestawieniach najlepiej zarabiających gier. Z kolei nasze sprawdzone, dobrze znane tytuły mają przed sobą jeszcze wiele lat życia. W ostatnim czasie podpisaliśmy też kilka umów wydawniczych z zewnętrznymi partnerami. Dzięki temu, że mamy silną pozycję finansową oraz udokumentowane sukcesy na tym polu, staliśmy się pożądanym partnerem dla wielu firm, które mają w swoim portfolio dużo zaawansowanych i ciekawych projektów, które nie weszły jeszcze w fazę monetyzacji. Widzimy w takich partnerstwach wiele korzyści i szans na dalszy zdywersyfikowany rozwój" - skomentował Marcin Olejarz, cytowany w komentarzu zarządu.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2023 r. wyniósł 3,31 mln zł wobec 2,56 mln zł zysku rok wcześniej.

BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.

(ISBnews)