Zysk operacyjny wyniósł 0,7 mln zł wobec 0,26 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 2,38 mln zł wobec 2,19 mln zł zysku rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 13,92 mln zł w I poł. 2023 r. wobec 17,69 mln zł rok wcześniej.

"Spadek wartości przychodów ze sprzedaży o 32% w stosunku do ubiegłego roku jest w głównej mierze wynikiem trudnej globalnej sytuacji na rynku gamingowym. Pomimo intensywnych prac nad rozwojem i aktualizacją posiadanego portfolio gier i nowych kampanii UA, nie udało się osiągnąć przychodów na poziomie z roku poprzedniego" - czytamy w sprawozdaniu.

"Koszty wytworzenia na własne potrzeby zwiększyły się ponad czterokrotnie. W 2023 roku spółka rozpoczęła prace nad nowymi tytułami - głównie RB3 oraz technologią Blast, której współfinansowanie miała zapewnić podpisana umowa z NCBiR" - czytamy również.

Reklama

W I poł. 2023 roku nastąpił spadek o 4,3 mln zł (spadek o 24%) kosztów działalności operacyjnej w stosunku do I poł. 2022 roku.

Na stan ten największy wpływ miały poniesione mniejsze koszty w najistotniejszych pozycjach: usługi obce - spadek o 3,5 mln zł (o 27%), świadczenia pracownicze - spadek o 0,6 mln zł (o 18%), podano także.

Na zmniejszenie kosztów usług obcych wpłynęły wydatki na User Acquisition (UA) - spadek o 2,4 mln zł (44%). Koszty świadczeń pracowniczych spadły w związku podjętą pod koniec 2022 roku decyzją o dostosowaniu struktury zatrudnienia do obecnej strategii.

W pozostałych przychodach operacyjnych zawarte są głównie przychody wynikające z rozliczenia otrzymanych wcześniej dotacji. Zmniejszenie o 17% wynika z zakończenia na koniec 2022 roku okresu trwałości jednej z czterech dotacji. Pozostałe koszty operacyjne pozostają na podobnym poziomie, wyjaśniono.

Vivid Games działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit "Real Boxing". Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.

(ISBnews)