Zysk operacyjny wyniósł 2,74 mln zł wobec 1,41 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 4,04 mln zł wobec 2,6 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 13,08 mln zł w I poł. 2023 r. wobec 10,31 mln zł rok wcześniej.

Reklama

Wzrost przychodów o 27% r/r w I półroczu 2023 r. to głównie efekt znacznej poprawy kluczowych wskaźników operacyjnych firmy. Na koniec I półrocza 2023 roku spółka zanotowała wzrost MRR (miesięczne powtarzalne przychody) o 22% r/r do 2,11 mln zł (493 tys. USD). Poza przychodami uzyskiwanymi z narzędzia Brand24 spółka zarabia również na nowych produktach - Insights24 oraz aplikacji Media Monitoring na platformie Semrush Marketplace. Produkty te w I połowie 2023 roku wygenerowały łącznie 660 tys. zł przychodu, wskazano.

Również o 22% w ujęciu rocznym zwiększyło się ARPU (średni przychód na klienta) i wyniosło na koniec czerwca 550 zł (128 USD). Jednocześnie w omawianym okresie ARPU na nowych klientach urosło do poziomu 658 zł (128 USD), podano.

"Wzrosty to zasługa przesuwania naszego portfolio w stronę marek średniej i dużej wielkości, ale również fenomenalnej pracy każdego z działów naszej organizacji. Marketing zanotował rekordowe półrocze pod względem ilości rejestracji. Sprzedaż i obsługa wykorzystują nowe techniki, poprawiając efektywność i dbając o konwersję. IT wnosi więcej zmian i nowości produktowych, niż kiedykolwiek w historii tej firmy. Zaawansowane funkcje analityczne, nowe możliwości porównań marek, to tylko niektóre z ostatnich wdrożeń. Sztuczna inteligencja objawia się nie tylko w nowościach produktowych, ale ulepsza efektywność całej organizacji. Tworzymy jeszcze lepsze rzeczy, za które klienci są skłonni płacić więcej. A wdrażamy je szybciej niż kiedykolwiek" - powiedział współtwórca i prezes Brand24 Michał Sadowski, cytowany w komunikacie.

"Strategia skupienia na coraz większych klientach przynosi efekty, a dostajemy nadal sygnały, że technologia i nowe funkcje, które oferujemy, są radykalnie poniżej kwot, z którymi typowo klienci utożsamiają takie produkty, jak nasz. To daje wiarę, że możemy walczyć o utrzymanie dynamicznych wzrostów przez kolejne lata" - dodał.

Spółka zaznaczyła, że wzrost przychodów przy jednoczesnej dyscyplinie kosztowej zaowocował znacznym zwiększeniem generowanych przez spółkę zysków, a zysk netto został wsparty ulgą podatkową IP Box i jej wstecznym rozliczeniem.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2023 r. wyniósł 3,04 mln zł wobec 1,27 mln zł zysku rok wcześniej.

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect.

(ISBnews)