Na nagraniu na Tiktoku, zamieszczonym na nowym koncie TeamBundeskanzler (zespół kanclerza), widać nogi osoby wchodzącej do gabinetu, następnie teczkę na kanapie i wreszcie kanclerza siedzącego przy biurku.
Chce trafić do młodych
„Federalne Biuro Prasowe poszerza ofertę informacyjną dla obywateli, którzy coraz częściej korzystają z TikToka, by czerpać wiedzę o polityce i o niej dyskutować ” – oznajmił w oświadczeniu rzecznik rządu Steffen Hebestreit.
Jak zaznaczył, obecność na TikToku wynika z chęci trafienia przede wszystkim do młodych ludzi.
W poniedziałek przed południem konto Scholza liczyło już 615 subskrybentów. Jest to jednak nieporównywalnie mniej niż konto skrajnie prawicowej Alternatywy dla Niemiec (AfD), która jest bardzo aktywna na TikToku.
W 2024 roku w Niemczech odbędą się w czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego, a we wrześniu wybory w trzech landach na wschodzie kraju, gdzie AfD liczy na sukces.