Warszawa, 16.05.2017 (ISBnews) - Multimedia Polska odnotowały 6,94 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2017 r. wobec 10,93 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 29,66 mln zł wobec 32,3 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 172,86 mln zł w I kw. 2017 r. wobec 174,76 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2017 r. wyniosła 1,65 mln zł wobec 5,08 mln zł zysku rok wcześniej.

"Nasze wyniki w obecnej sytuacji rynkowej oceniam jako zadowalające, choć presja konkurencyjna, zwłaszcza ze strony LTE i nowo budowanych sieci światłowodowych systematycznie wzrasta. Jestem szczególnie zadowolony ze skutecznej kontroli kosztów, która pozwoliła nam na zwiększenie zysku EBITDA o blisko sześć procent w tym kwartale wobec czwartego kwartału 2016 roku. Bardzo specyficzną sytuację tworzy nam trwające postępowanie koncentracyjne i oczekiwanie na możliwość zbycia akcji naszej spółki na rzecz UPC Polska. To bardzo utrudnia nasze działanie i w połączeniu z presją rynku, utrzymanie wzrostu biznesu lub choćby utrzymywanie go na niezmienionym poziomie jest dla mnie największym wyzwaniem, z jakim przyszło mi się zmagać na rynku telekomunikacyjnym w ciągu 25 lat prowadzenia spółki" - powiedział prezes Andrzej Rogowski, cytowany w komunikacie.

Dodał, że zarząd czeka na decyzję UOKiK z nadzieją, że będzie odzwierciedleniem obecnej dynamiki tego rynku, który przechodzi na naszych oczach kolejną rewolucję technologiczną i strukturalną.

"Aktualnie realizujemy też proces sprzedaży biznesu energetycznego, jesteśmy już bardzo zaawansowani. […] Liczymy na zamknięcie transakcji dotyczącej spółki energetycznej jeszcze w pierwszym półroczu" - powiedział także prezes.

Na koniec marca 2017 r. Grupa Multimedia Polska dostarczała swoim klientom 1,70 mln usług (RGU), czyli o 2,5% więcej niż na koniec marca 2016 r. Wzrost RGU związany był ze wzrostem w zakresie segmentu telewizyjnego oraz segmentu internetu.

"Wskaźnik liczby usług na jednego klienta wzrósł i wyniósł 2,19 na koniec marca 2017 r. wobec 2,06 na koniec marca ubiegłego roku. Średni miesięczny przychód na jednego klienta (ARPU) wyniósł 68,8 zł w porównaniu do 67,8 zł rok wcześniej" - czytamy w komunikacie.

Na koniec marca 2017 r. Grupa Multimedia Polska świadczyła usługi na rzecz ponad 774,4 tys. klientów telekomunikacyjnych, z których: 338,7 tys. korzystało z jednej usługi, 316,2 tys. z dwóch, a 119,5 tys. z co najmniej trzech usług.


Multimedia Polska to trzeci co do wielkości operator kablowy w Polsce, którego sieci obejmują 1,6 mln gospodarstw domowych.

(ISBnews)