Zaktualizowana strategia taborowa PKP Intercity na lata 2016-2020 z perspektywą do 2023 r. zakłada ponad 7 mld zł wydatków na modernizację i zakup taboru, podała spółka.

"Środki na realizację będą pochodzić z różnych źródeł, m.in. spółka posłuży się swoimi zasobami finansowymi, pieniędzmi z dokapitalizowania z PKP SA oraz od instytucji zewnętrznych. PKP IC zamierza również pozyskać środki z UE - blisko 790 mln zł. Program obejmuje modernizację i zakup wagonów, lokomotyw oraz elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Część z nich będzie przystosowana do prędkości 200 km/h lub wyższej" - czytamy w komunikacie.

W sumie w ramach strategii do 2023 r. PKP IC zmodernizuje ponad 700 wagonów i kupi 185 nowych. Ponadto pasażerowie skorzystają z 19 nowych i 14 zmodernizowanych EZT oraz dwóch składów push-pull.

Przewoźnik kupi też 118 lokomotyw elektrycznych oraz spalinowych, a także zmodernizuje blisko 200 lokomotyw.

W ramach strategii przewidziano też modernizację 16 stacji postojowych.

Wcześniej w strategii na lata 2016-2020 w PKP IC zamierzano na inwestycje przeznaczyć 2,5 mld zł.







PKP Intercity prognozuje, że w 2017 r. osiągnie ok. 270 mln zł zysku netto, przy przewiezieniu ponad 40 mln pasażerów, poinformował prezes Marek Chraniuk.

"W 2017 r. osiągniemy zysk netto ok. 270 mln zł i przewieziemy ponad 40 mln pasażerów" - powiedział Chraniuk podczas konferencji prasowej.

"To najlepszy wynik [finansowy] w historii PKP Intercity" - dodał członek zarządu Artur Resmer, podkreślając, że źródłem tego sukcesu jest m.in. poprawa efektywności zarządzania posiadanym majątkiem.

Reklama

W 2016 r. przewoźnik miał 47 mln zł zysku i 38,5 mln pasażerów.

>>> Czytaj też: PKP Cargo ma umowę na przewóz węgla dla Taurona Wydobycie za 227 mln zł