Prospekt emisyjny został zatwierdzony w związku z ofertą publiczną akcji serii B i C oraz zamiarem ubiegania się o dopuszczenie do obrotu na rynku regulowanym akcji serii B i C oraz praw do akcji serii C. Spółka spodziewa się, że pierwsze notowanie akcji nastąpi wczesną jesienią. Oferującym jest Dom Maklerski PKO BP.

Wittchen, producent i dystrybutor luksusowej galanterii skórzanej chce pozyskać z oferty na warszawskiej giełdzie kilkadziesiąt milionów złotych. Spółka w ciągu 3-4 lat chce stworzyć grupę modową, działającą w segmencie dóbr luksusowych poprzez przejmowanie kolejnych spółek. Prezes Jędrzej Wittchen informował kilka dni temu, że obecnie spółka prowadzi rozmowy z kilkoma firmami „z sąsiednich segmentów rynku" tj. perfumy i kosmetyki, odzież i ubrania, zegarki i biżuteria; z niektórymi podmiotami podpisała też listy intencyjne i wkrótce przystąpi do procesu due diligence.

Prezes poinformował, że jest szansa, że przejęcie zostanie sfinalizowane jeszcze w tym roku. Spółka nie wyklucza przejęcia podmiotu za granicą i wejścia na rynki Europy Zachodniej, jednak priorytetem jest dalszy rozwój sieci salonów za granicą. Obecnie Wittchen posiada 78 własnych punktów sprzedaży (w tym 26 należących do VIP Collection, spółki przejętej na początku tego roku) w Polsce oraz kilkadziesiąt punktów za granicą – na głównych rynkach - w Rosji (15) i na Ukrainie (13), oraz na Białorusi (3), oraz w Czechach (1).

Przychody ze sprzedaży wyniosły 66,5 mln zł w 2010 r. wobec 56,2 mln zł wcześniej, a EBITDA wyniosła 11,8 mln zł w porównaniu ze stratą 4,3 mln zł w 2009 r. Zysk netto w ub. roku wyniósł ponad 4 mln zł wobec 10,2 mln zł straty rok wcześniej.

Reklama