Strata operacyjna wyniosła 3,57 mln zł wobec 1,22 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 67,05 mln zł w III kw. 2020 r. wobec 82,08 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2020 r. spółka miała 13,15 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 0,16 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 169,87 mln zł w porównaniu z 205,01 mln zł rok wcześniej.

EBITDA wyniosła 11,17 mln zł w I-III kw. br. wobec 25,41 mln zł rok wcześniej.

"Wartościowa skonsolidowana marża brutto spadła o 31,3 % r/r, a procentowa marża brutto spadła z 39,5% na 32,7%. Spadek procentowej marży brutto po 3 kwartałach 2020 r. o 6,8 p.p. r/r. spowodowane jest większym udziałem kanału hurtowego i kanału online w strukturze sprzedaży, na których generowane są niższe marże brutto. Także marża detaliczna w kanale offline, która ma największy udział w skonsolidowanej marży, spadła o 5,4 p.p. r/r. Przyczyny spadku marży brutto są związane z epidemią COVID-19 oraz wynikającą z niej strukturalną i dynamiczną zmianą w popycie konsumpcyjnym w okresie 3 kwartałów 2020 r." - czytamy w raporcie finansowym.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2020 r. wyniosła 14,73 mln zł wobec 0,86 mln zł straty rok wcześniej.

Wojas to jeden z największych producentów obuwia w Polsce, notowany na warszawskiej giełdzie od 2008 r.

(ISBnews)