Jeden pociąg, cztery województwa. Nowe składy Impuls wjadą na polskie tory [ZDJĘCIA]
Dostawy pociągów dla Południowej Grupy Zakupowej wchodzą w decydującą fazę. Łącznie to 19 składów Impuls dla Świętokrzyskiego, Małopolski, Podkarpacia i Śląska za prawie 314 mln zł. Pokazujemy nowe zdjęcia składów zamówionych wspólnie przez cztery województwa.
Dostawy pociągów dla Południowej Grupy Zakupowej wchodzą w decydującą fazę. Łącznie to 19 składów Impuls dla Świętokrzyskiego, Małopolski, Podkarpacia i Śląska za prawie 314 mln zł. Pokazujemy nowe zdjęcia składów zamówionych wspólnie przez cztery województwa.
1 Ergonomiczna kabina maszynisty w Impulsie dla Świętokrzyskiego. Tak wygląda miejsce pracy człowieka, który jest w stanie rozpędzić się z pasażerami do 160 km/h (tylko o 40 km/h mniej niż Pendolino PKP Intercity). Uwagę zwraca monitor z dzielonym ekranem, na którym maszynista może podglądać obraz z kamer - w środku i na zewnątrz pojazdu. Obraz jest zapisywany na twardym dysku i może potem posłużyć np. funkcjonariuszom SOK i policji
Media / Przemyslaw Kucinski przemek.kucinskigmail.com mobile796939333
2 Kielce zadadzą kolejowego szyku. To wnętrze pociągu, który będzie jeździł w Świętokrzyskiem. Dominuje szarość z pomarańczowymi akcentami. Co ciekawe, w tych impulsach pasażerowie poczują powiew luksusu. Fotele nie są tapicerowane, ale obite skórzaną tapicerką. To bardzo rzadkie rozwiązanie w pociągach regionalnych i aglomeracyjnych, bo podnosi koszty.
Media / Przemyslaw Kucinski przemek.kucinskigmail.com mobile796939333
3 Toaleta jest dostosowana do potrzeb osób na wózku. Pewien dyskomfort może stwarzać znajdująca się ścianka boczna z oknem. Na szczęście, szkło jest matowe. Producent zapewnia, że pasażer w toalecie nie jest widoczny z zewnątrz.
Media / Przemyslaw Kucinski przemek.kucinskigmail.com mobile796939333
4 To Impuls dla Małopolski w hali w zakładach w Nowym Sączu. Biało-pomarańczowo-granatowe malowanie tylko trochę przypomina to dla świętokrzyskiego. Ale to dwa zupełnie różne schematy. Pociąg zabiera 290 pasażerów, w tym 150 na miejscach siedzących.
Media / Przemyslaw Kucinski przemek.kuci
5 „Pocałunek” dwóch połączonych składów Impuls. Niska podłoga umożliwia łatwe wsiadanie i wysiadanie dla niepełnosprawnych i rodziców z dziećmi.
Media
6 W składach dla Kolei Małopolskich wnętrze jest nieco mniej ekskluzywne niż w Impulsie dla Świętokrzyskiego. Ale w porównaniu ze starymi składami obsługującymi Kraków i okolice przez Przewozy Regionalne to i tak inny świat. Fotele mają „królewskie” logo. Pod fotelami są gniazdka elektryczne, co powinno ucieszyć posiadaczy laptopów i komórek.
Media / Przemyslaw Kucinski przemek.kuci
7 Biało-zielono-niebieski pociąg pasażerski dla Podkarpacia nie sposób pomylić z pozostałymi zespołami trakcyjnymi zamówionych przez województwa małopolskie, świętokrzyskie i śląskie. Skład jest w pełni niskopodłogowy. Może się rozpędzić do 160 km/h.
Media
8 Impuls dla Podkarpacia na trasie. W ramach tego kontraktu na Podkarpacie trafią dwa składy z Newagu. W tym rejonie Polski ten producent ostro rywalizuje z Pesą, która też dostarcza tabor pasażerski na ten rynek.
Media
9
Impuls dla Śląska. Z zewnątrz nowe składy nie będą się odróżniać od tych wcześniej zakupionych przez Koleje Śląskie (na zdjęciu). Wnętrze jest biało-szare. Można tu korzystać z internet, są też gniazdka elektryczne. Pojazd pomieści 270 pasażerów. Zamawiający przewidział miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich.
Pociąg Newag Impuls „36WEa-009”. Autor zdjęcia: Patryk Farana. Licencja CC BY 3.0 na podstawie Wikimedia Commons
Creative Commons
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję