Reklama

Reklama

Reklama

Pięć wykresów, które pokazują, jak wejście do strefy euro wpłynęło na Grecję

24 lipca 2015, 05:39
W pierwszych latach po przyjęciu wspólnej waluty gospodarka Grecji przyśpieszyła. Wielkość PKB per capita wzrosła o 25 procent, zbliżając się do poziomu średniej w Unii Europejskiej. Jednak później nastąpiło załamanie. Grecy patrzyli z przerażeniem, jak w wyniku globalnej recesji oraz greckiego kryzysu zadłużenia, ich gospodarka gwałtownie topniała. Do 2012 roku realny PKB przypadający na jednego mieszkańca Grecji był już na poziomie z 2001 roku i spadł do poziomu 74 procent średniej unijnej.
W pierwszych latach po przyjęciu wspólnej waluty gospodarka Grecji przyśpieszyła. Wielkość PKB per capita wzrosła o 25 procent, zbliżając się do poziomu średniej w Unii Europejskiej. Jednak później nastąpiło załamanie. Grecy patrzyli z przerażeniem, jak w wyniku globalnej recesji oraz greckiego kryzysu zadłużenia, ich gospodarka gwałtownie topniała. Do 2012 roku realny PKB przypadający na jednego mieszkańca Grecji był już na poziomie z 2001 roku i spadł do poziomu 74 procent średniej unijnej. / Forsal.pl
Niedawno grecki parlament przyjął, wbrew wynikom ogólnokrajowego referendum, trzeci programem pomocy. Jednak liczne protesty na ulicach Aten i rozłam w Syrizie pokazują, że wielu Greków wciąż zadaje sobie pytanie, czy ostateczna nagroda, jaką ma być kontynuacja członkostwa w strefie euro, warta jest oszczędności i wyrzeczeń wynikających z wprowadzanych reform.
Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Powiązane

Reklama
Reklama

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Zapisz się na newsletter
Zapraszamy na newsletter Forsal.pl zawierający najważniejsze i najciekawsze informacje ze świata gospodarki, finansów i bezpieczeństwa.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak