Nowe lokomotywy od Siemensa. PKP Cargo ma się czym pochwalić [ZDJĘCIA]
Przewoźnik PKP Cargo odebrał kolejne lokomotywy od Siemensa. Flota PKP Cargo powiększyła się w ten sposób o trzy kolejne wielosystemowe Vectrony. Oto piękne zdjęcia z lokomotywowni w Czechowicach.
.
1 Lokomotywy wielosystemowe pozwalają przewoźnikowi samodzielnie przekraczać granice, bo są w stanie jeździć pod różnymi systemami napięcia. Np. w Polsce linie kolejowe są zasilane prądem stałym 3000 woltów (3 kV DC), a w Niemczech jest 15 000 woltów prądu zmiennego (15 kV AC). Przewoźnicy używający standardowego taboru muszą przepinać lokomotywy na granicach. To wydłuża czas transportu i zwiększa koszty
Media / Tomasz Langner
2 Umowę na zakup 15 lokomotyw wielosystemowych Vectron została podpisana przez PKP Cargo z Siemensem we wrześniu 2015 r. Jej wartość to 315 mln zł. Kontrakt zawiera opcją domówienia kolejnych pięciu sztuk. Na razie nie wiadomo, czy będzie wykorzystana.
Media / Tomasz Langner
3 Według Jarosława Klasy, członka zarządu ds. operacyjnych, nowe Vectrony sprawdzają się w eksploatacji i są praktycznie nieustannie w ruchu.
Media / Tomasz Langner
4 Zanim lokomotywy dojechały z fabryki Siemensa w Monachium, spółka PKP Cargo posiadała jedną lokomotywę wielosystemową na własność, a ponadto dzierżawiła dziewięć kolejnych. A to było rozwiązaniem droższym pod względem bieżących kosztów eksploatacyjnych.
Media / Tomasz Langner
5 PKP Cargo jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Według danych Urzędu Transportu Kolejowego od stycznia do końca maja tego roku, ta spółka miała niespełna 44 proc. udziału w runku pod względem masy ładunków i 51 proc. proc. w tzw. pracy przewozowej (czyli liczbie kilometrów przejechanych z ładunkiem). A to o odpowiednio o 4,1 i 5 punktów proc. mniej niż rok wcześniej.
Media / Tomasz Langner
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama