"Na poziomie grupy Pharmena osiągnęła lepsze wyniki w I kwartale 2017 r. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Skonsolidowane przychody spółki wyniosły 2,7 mln zł i były wyższe o 8,7% od przychodów osiągniętych w I kwartale 2016 r. Strata na poziomie EBITDA wyniosła 0,6 mln zł wobec straty 1,2 mln zł rok wcześniej. Na poziomie netto spółka osiągnęła stratę bliską EBITDA (0,6 mln zł) wobec 1,4 mln zł straty w roku ubiegłym. Wypracowane wyniki są skutkiem ponoszenia coraz niższych kosztów związanych z lekiem 1-MNA i suplementem diety" - czytamy w komunikacie.

Spółka podała także, że w tym samym okresie przychody ze sprzedaży z głównej działalności Pharmeny wyniosły 2,9 mln zł wobec 2,7 mln zł w roku ubiegłym (+ 8,4% r/r). Spółka osiągnęła EBITDA na poziomie bliskim zera, zaś strata netto wyniosła 0,2 mln zł. Słabsze raportowane wyniki jednostkowe to efekt znacznie wyższych niż w roku ubiegłym kosztów marketingu, poniesionych na wsparcie sprzedaży nowych produktów oraz na akcje promocyjno-reklamowe w sieciach aptek.

"Wpływ na wzrost przychodów osiągniętych przez spółkę miała przede wszystkim sprzedaż nowo wprowadzonych produktów z linii Dermena. Jednocześnie ponieśliśmy w tym okresie znacznie wyższe koszty sprzedaży, które odbiły się na wynikach pierwszego kwartału. W kolejnych kwartałach akcje marketingowe nie będą już tak intensywne, a na wzrost wyników i marżowości będą pracować nowe kontrakty m.in. podpisana w zeszłym tygodniu umowa na wyłączną dystrybucję naszych produktów w Chinach, Hong Kongu, Makao oraz na Tajwanie, która powinna przynieść ok. 1,5 mln zł przychodów jeszcze w tym roku" - powiedział prezes Konrad Palka, cytowany w komunikacie.

Nowy kontrakt gwarantuje dystrybutorowi wyłączność na sprzedaż produktów Pharmeny w krajach azjatyckich (Chiny, Hong Kong, Makao, Tajwan). Zakładana minimalna sprzedaż na rok 2017 wynosi blisko 1,5 mln zł (350 tys. euro), podano także.

"W I kwartale 2017 r. spółka podpisała również umowę na sprzedaż dermokosmetyków pod marką własną (private label) z odbiorcą z Bangladeszu. Produkty w pierwszej kolejności będą sprzedawane w krajach Bliskiego Wschodu, a docelowo mają być dystrybuowane na 49 rynkach na świecie.  Ekspansja na nowe rynki zbytu poza granice kraju stanowi jeden z elementów realizacji strategii Spółki w zakresie poszerzenia kanałów dystrybucji" - czytamy dalej.

Pharmena to spółka biotechnologiczna, której głównym obszarem działalności jest opracowywanie i komercjalizacja innowacyjnych produktów powstałych na bazie opatentowanej fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA. Jest notowana na New Connect od 2008 r.

(ISBnews)