Strata netto Eurocash wyniosła 14,9 mln zł w I kw. 2017 r. wobec zysku rok wcześniej



Warszawa, 12.05.2017 (ISBnews) - Eurocash odnotował14,9 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2017 r. wobec 1,18 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

"Negatywny wpływ na wynik netto miały wyższe koszty finansowe w konsekwencji wzrostu zadłużenia związanego z finansowaniem niedawnych akwizycji" - wskazano w komunikacie.

Strata operacyjna wyniosła 6,98 mln zł wobec 6,64 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 37,5 mln zł wobec 47,3 mln zł w I kwartale 2016 r. Spadek EBITDA związany był z inwestycjami Grupy Eurocash w rozwój dystrybucji produktów świeżych do Delikatesów Centrum oraz rozwój nowych formatów detalicznych, takich jak Duży Ben, 1minute, Kontigo oraz abc na kołach, podano w komunikacie.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5193,16 mln zł w I kw. 2017 r. wobec 4764,05 mln zł rok wcześniej.

"Głównym motorem wzrostu sprzedaży były przejęcia, którym towarzyszył rozwój nowych projektów i wzrost organiczny" - podała spółka.

"W pierwszym kwartale tego roku inflacja przyspieszyła, co jest pozytywnym zjawiskiem w naszej branży. Z drugiej jednak strony, w tym roku Wielkanoc, której towarzyszą większe zakupy, była dopiero w kwietniu, podczas gdy przed rokiem w marcu. W związku z tym część sprzedaży przesunęła się na drugi kwartał. Dla Grupy Eurocash pierwszy kwartał 2017 r. był natomiast kolejnym z rzędu, w którym umocniliśmy naszą pozycję rynkową, czego potwierdzeniem jest wzrost łącznej sprzedaży o 9%. Zawdzięczamy to przede wszystkim akwizycjom, sfinalizowanym na przełomie 2016 i 2017 r., a w szczególności przejęciu EKO Holdingu, do którego należy blisko 250 supermarketów EKO w południowo-zachodniej Polsce" – powiedział członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash Jacek Owczarek, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym strata netto w okresie I kw. 2017 r. wyniosła 13,85 mln zł wobec 8,83 mln zł straty rok wcześniej.

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash sieci franczyzowych i partnerskich skupionych jest ok. 13 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

(ISBnews)