Prace pozwalające ogłosić postępowanie przetargowe na ostatni, południowy odcinek trasy S3, aż do granicy polsko-czeskiej, będą kontynuowane. Budowa 31 km trasy S3 od węzła w Bolkowie do granicy Polski w Lubawce ma kosztować 3,2 mld zł. Inwestycja ma zostać ukończona do 2021 r., poinformowali przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (MIB)

Przyszła trasa ekspresowa, łącząca Bolków z Lubawką, jest ostatnim, nieskierowanym do realizacji odcinkiem drogi S3 w kierunku południowym. Jest to kluczowy fragment, mogący poprawić płynność ruchu oraz tranzytu na obszarach przygranicznych z Czechami, jak i zespołu portów Szczecin-Świnoujście z południowymi sąsiadami, podkreśla resort.

Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk oraz wiceminister Jerzy Szmit zapowiedzieli, że podpisany dokument pozwala uruchomić procedurę przetargową, bo gwarantuje finansowanie tej inwestycji.

>>> Czytaj też: Polskie drogi. Ciężarówek więcej, wypadków mniej

Droga ekspresowa S3 docelowo będzie miała ok. 480 km i będzie przebiegać południkowo od zespołu portów morskich Szczecin - Świnoujście na północy, wzdłuż zachodniej granicy kraju, poprzez okolice Gorzowa Wielkopolskiego i Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry do południowej granicy Polski w Lubawce. S3 będzie mieć kontynuację na terenie Czech w postaci autostrady D11 (dotychczas droga ekspresowa R11). Połączenie obu dróg realizowane jest na podstawie międzynarodowej umowy rządowej.

Reklama

"Bardzo się cieszę, że ta inwestycja wchodzi w obszar realizacji i kończą się dywagacje, czy uda się wybudować ten ważny fragment drogi z Bolkowa do Lubawki. Dziś mam zaszczyt ogłosić, że ta droga powstanie w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych" - powiedział minister Andrzej Adamczyk, cytowany w komunikacie.

Kilka dni temu wiceminister Jerzy Szmit poinformował o budowie brakującego fragmentu drogi S3 do portu Świnoujście. Budowa 31 km trasy S3 od węzła w Bolkowie do granicy Polski w Lubawce ma kosztować 3,2 mld zł. Inwestycja ma zostać ukończona do 2021 r. Przypomniał, że Polska złożyła wniosek do Komisji Europejskiej o dofinansowanie budowy brakującego odcinka S3 w ramach programu CEF "Łącząc Europę".

Droga ekspresowa S3 stanowi element korytarza paneuropejskiego. Jako fragment europejskiej trasy E65, wiodącej z północy na południe Europy, docelowo połączy Malmö w Szwecji, będące ważnym ośrodkiem gospodarczym i portowym, z południem Europy, z miejscowością Chania w Grecji.

>>> Czytaj też: Wiadomo, kiedy mogą ruszyć prace przy budowie trasy S17 Lublin-Warszawa [MAPA]