Przychód Apple wyniósł 9,87 miliarda dolarów. Ankietowani przez Bloomberga analitycy spodziewali się kwoty o ponad pół miliarda mniejszej i zysku na akcję w wysokości 1,43 dolara.

Tak dobre rezultaty to wynik 25 proc. wzrostu sprzedaży Apple w III kwartale 2009 roku. Świetna strategia marketingowa pozwoliła na sprzedaż 7,4 milionów iPhone’ów, 3,1 milionów Maców oraz ponad 10 milionów iPodów. Wszystko wskazuje na to, że kolejne dobre wyniki zagwarantuje wprowadzenie przez Apple iPhone’a na rynek chiński oraz zwiększony popyt w okresie przedświątecznym.

Po ogłoszeniu raportu Apple natychmiast zyskał na rynku. Na giełdzie w Nowym Jorku w handlu posesyjnym akcje Apple wzrosły o 7,9 proc. Analitycy potwierdzają, że Apple to teraz świetna inwestycja. Menadżer Grigsby & Associates Hakim Kriout cieszy się, że nie sprzedał akcji tej spółki. „Apple to nowe Sony”- stwierdził Kriout.