Amazon pokazał światu swój nowy produkt: tablet Kindle Fire. Urządzenie jest ponad dwa razy tańsze od iPada firmy Apple. Czy cena wystarczy, by pokonać Apple w gadżetowym wyścigu?

Świetnym wynikom sprzedaży iPada nie zaszkodziła do tej pory konkurencja- tablety takich firm jak Hewlett-Packard, Motorola, Samsung czy Research In Motion. Teraz rękawicę Apple rzuca Amazon. Prezes firmy Jeff Bezos zaprezentował światu Kindle Fire.

>>> Czytaj też: W każdej chwili może w Polsce wystartować iTunes Store

Tablet Amazon jest ulepszoną wersją czytnika Kindle. Urządzenie posiada 7-calowy ekran i jest oparte na oprogramowaniu Android Google’a. Jednak zdecydowanie najbardziej konkurencyjna w stosunku do iPada jest cena tabletu. Kindle Fire będzie kosztował 199 dol. Najtańsza wersja iPada jest dostępna za 499 dol.

Pytanie brzmi, czy cena wystarczy, by pobić produkt Apple. Agencja Bloomberg podaje, że w drugim kwartale tego roku iPad odpowiadał za 68 proc. dostaw tabletów na świecie. Zmniejszyć dominację Apple będzie trudno, ponieważ dla wielu klientów w gadżecie najważniejsze jest jedno- logo z jabłuszkiem.

Prezes Amazon Jeff Bezos prezentuje tablet Kindle Fire / Bloomberg / Emile Wamsteker
Jeff Bezos, prezes Amazon, z tabletem Kindle Fire / Bloomberg / Emile Wamsteker
Tablet Kindle Fire / Bloomberg