Świetnym wynikom sprzedaży iPada nie zaszkodziła do tej pory konkurencja- tablety takich firm jak Hewlett-Packard, Motorola, Samsung czy Research In Motion. Teraz rękawicę Apple rzuca Amazon. Prezes firmy Jeff Bezos zaprezentował światu Kindle Fire.
>>> Czytaj też: W każdej chwili może w Polsce wystartować iTunes Store
Tablet Amazon jest ulepszoną wersją czytnika Kindle. Urządzenie posiada 7-calowy ekran i jest oparte na oprogramowaniu Android Google’a. Jednak zdecydowanie najbardziej konkurencyjna w stosunku do iPada jest cena tabletu. Kindle Fire będzie kosztował 199 dol. Najtańsza wersja iPada jest dostępna za 499 dol.
Pytanie brzmi, czy cena wystarczy, by pobić produkt Apple. Agencja Bloomberg podaje, że w drugim kwartale tego roku iPad odpowiadał za 68 proc. dostaw tabletów na świecie. Zmniejszyć dominację Apple będzie trudno, ponieważ dla wielu klientów w gadżecie najważniejsze jest jedno- logo z jabłuszkiem.